Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Doprinos religijskog obrazovanja u sučeljavanju učenika s virusom COVID-19 (CROSBI ID 75094)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Mandarić, Blaženka Valentina Doprinos religijskog obrazovanja u sučeljavanju učenika s virusom COVID-19 // Probuditi kreativnost : izazovi učenja i poučavanja u kontekstu pandemije i migracija - zbornik radova / Garmaz, Jadranka ; Šegula, Andrej (ur.). Split: Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Splitu : Katolička izdavačka kuća i časopis Crkva u svijetu, 2022. str. 270-285

Podaci o odgovornosti

Mandarić, Blaženka Valentina

hrvatski

Doprinos religijskog obrazovanja u sučeljavanju učenika s virusom COVID-19

U tijeku je druga školska godina čiju je dinamiku bitno odredila epidemiološka situacija, ovisno o pojedinoj zemlji. Pandemija je snažno obilježila ne samo organizacijsko-strukturalni vid nastave, nego je u nekom smislu nametnula pedagoško- didaktičko vrjednovanje i smisao škole. Mogli bismo reći da je pandemija, sa svim nepredvidivim izazovima koje je donijela određena „reakreditacija“ odgojno-obrazovnog sustava, a na osobit način kurikuluma religijskog obrazovanja. U ovom izlaganju želimo analizirati u kojoj mjeri je religijsko obrazovanje unutar odgojno-obrazovnog sustava pružilo potporu u sučeljavanju učenika s pitanjima i teškoćama koje je izazvala pandemija. Odgovorit ćemo na pitanje je li i kako je vjeronauk pomogao učenicima „metabolizirati“ nepredvidive i teške situacije koje je proizvela pandemija, preoblikujući ih u novo iskustvo utemeljeno na povjerenju i nadi. Naime, pandemija je intenzivirala temeljna egzistencijalna pitanja na koje je vjeronauk pozvan pružiti odgovore. U prvom dijelu predavanja definirat ćemo temeljne ciljeve religijskog obrazovanja te njegove doprinose u ostvarivanju temeljnih ciljeva škole. U drugom dijelu ćemo na temelju analize predmetnog kurikuluma Katoličkog vjeronauka izdvojiti teme koje su mogle pružiti značajan doprinos u sučeljavanju učenika s pandemijom. U trećem dijelu donijet ćemo rezultate istraživanja provedenog među vjeroučiteljima o tome kako su se osobno i zajedno s učenicima nosili s pitanjima, iskustvima i posljedicama pandemije. Na kraju ćemo odgovoriti na pitanje je li pandemija svojevrsna „reakreditacija“ opravdanosti vjeronauka u školi ili je ukazala na sadržajne aporije u vjeronaučnoj nastavi s kojima se valja suočiti.

pandemija ; religijsko obrazovanje ; učenici ; katolički vjeronauk ; doprinos vjeronauka

nije evidentirano

engleski

The contribution of religious education in confronting students with the COVID-19 virus

nije evidentirano

pandemic ; religious education in school ; students ; catholic religious education ; contribution of religious education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

270-285.

objavljeno

Podaci o knjizi

Probuditi kreativnost : izazovi učenja i poučavanja u kontekstu pandemije i migracija - zbornik radova

Garmaz, Jadranka ; Šegula, Andrej

Split: Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Splitu : Katolička izdavačka kuća i časopis Crkva u svijetu

2022.

978-953-8429-01-9

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija

Poveznice