Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Doprinos religijskog obrazovanja u promicanju (međureligijskog) dijaloga (CROSBI ID 75093)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Mandarić, Blaženka Valentina Doprinos religijskog obrazovanja u promicanju (međureligijskog) dijaloga // Zbornik radova Islamskog pedagoškog fakulteta u Zenici / Pehlić, Izet (ur.). Zenica: Islamski pedagoški fakultet Univerziteta u Zenici, 2019. str. 139-165

Podaci o odgovornosti

Mandarić, Blaženka Valentina

hrvatski

Doprinos religijskog obrazovanja u promicanju (međureligijskog) dijaloga

Živimo u složenom društvu obilježenom pluralnošću, što ukazuje na mnoštvo različitih vjerskih i svjetonazorskih uvjerenja, životnih planova i kontekstâ koji daju specifični pečat našim društvima u vrijeme moderne i postmoderne. Pluralnost se nameće kao prilika i kao teret jer složena društvena situacija zahtijeva neka zajednička i univerzalna moralno-etička usmjerenja (neki autori ih nazivaju univerzalnom etikom ili svjetskim etosom). Svijetu je potreban etos koji će se suprotstaviti sve snažnijem «etičkom relativizmu». Nerazumijevanje, ignoriranje, suprotstavljanje, sukobi, nasilje, suparništvo i konkurencija stvarnosti su koje nas okružuju. I u međuljudskim odnosima vlada nerazumijevanje. Ono je uzelo maha u obitelji, na radnome mjestu, u profesionalnom životu, u odnosima pojedinaca, naroda i religija ; svakodnevna je pojava, sveprisutno je i planetarno, izaziva nesporazume i mržnju, potiče na nasilje i uvijek prati ratove (Morin, 2004.). U takvom složenom svijetu, obilježenom brojnim i raznim konfliktima, sve je potrebnija izgradnja i uspostava dijaloga radi suživota s drugima, često posve različitima. U tome posebnu ulogu ima odgoj i obrazovanje, unutar kojeg značajno mjesto zauzima religijsko obrazovanje (vjeronauk). Religijsko obrazovanje, bez obzira o kojem je modelu riječ, može i treba dati važan doprinos u promicanju kulture susreta, dijaloga i promicanja temeljnih vrjednota koje su svima zajednička civilizacijska baština.

međureligijski dijalog ; religijsko obrazovanje ; promicanje mira ; interkulturalnost

nije evidentirano

engleski

The contribution of religious education to the promotion of (interreligious) dialogue

nije evidentirano

interreligious dialogue ; religious education ; peace promotion ; interculturalism

nije evidentirano

Podaci o prilogu

139-165.

objavljeno

Podaci o knjizi

Zbornik radova Islamskog pedagoškog fakulteta u Zenici

Pehlić, Izet

Zenica: Islamski pedagoški fakultet Univerziteta u Zenici

2019.

1840-4448

Povezanost rada

Pedagogija, Religijske znanosti (interdisciplinarno polje)