Utjecaj obilježja učiteljskog pristupa poučavanju na stavove učenika prema nastavi tehničke kulture i informatike u osnovnoj školi (CROSBI ID 730834)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Purković, Damir ; Kovačević, Stjepan ; Pivac, Jozo
hrvatski
Utjecaj obilježja učiteljskog pristupa poučavanju na stavove učenika prema nastavi tehničke kulture i informatike u osnovnoj školi
Učiteljski pristup poučavanju može imati važnu, a ponekad i ključnu ulogu za razvoj stavova i interesa učenika prema određenom nastavnom predmetu ili području obrazovanja. U ovom radu se predstavlja istraživanje stavova učenika prema nastavi tehničke kulture, informatike te tehnologije općenito s obzirom na odabrana obilježja učiteljskog pristupa realizaciji nastave. U tu svrhu provedeno je anketno istraživanje na stratificiranom uzorku učenika od 5. do 8. razreda osnovne škole (N = 2155). U istraživanju su, kao prediktori stavova učenika prema nastavi tehničke kulture, informatike i tehnologije općenito korišteni reducirani opisi pristupa učitelja nastavi, a koje učenici mogu prepoznati. Za obradu prikupljenih podataka korištena je metoda višestruke regresije s forward algoritmom uključivanja prediktorskih varijabli u model. Rezultati pokazuju da su stavovi učenika prema nastavnim predmetima i budućem profesionalnom razvoju u tehnici i informatici manje poželjni u odnosu na stavove prema tehnologiji općenito. Po pitanju učiteljskog pristupa, pozitivni stavovi učenika povezivi su s učiteljima koji provode aktivnosti koje su korisne iz perspektive učenika, koji osiguravaju učenikovo razumijevanje svrhe učenja, koji paze na izgled onoga što učenici rade i koji učeniku omogućavaju da radi ono u čemu je uspješan. Iz takvih rezultata može se zaključiti da su osobine fleksibilnih i socijalno orijentiranih profila učitelja, ali i učitelja praktičara, pogodniji profili za razvoj pozitivnih stavova učenika prema tehničkoj kulturi i informatici u odnosu na tradicionalne učitelje koji se isključivo vode propisanim kurikulumima. Ovakav nalaz ukazuje na važnost širokog (kontekstnog) profiliranja učitelja tijekom selekcije za ovaj poziv, inicijalnog nastavničkog obrazovanja i daljnjeg profesionalnog usavršavanja. Pritom se ujedno ističe i važnost razvoja analitičkih kompetencija potrebnih za prosuđivanje sklonosti i interesa učenika, a koja se razvija tijekom pedagoško-psihološko-metodičkog obrazovanja učitelja
informatika ; profil učitelja ; stavovi učenika ; tehnička kultura ; učiteljski pristup poučavanju
nije evidentirano
engleski
The Influence of Characteristics of the Teacher's Approach to Teaching on Students' Attitudes Towards the Teaching of Technical Culture and Informatics in primary school
nije evidentirano
Informatics ; teacher profile ; student attitudes ; Technical Culture ; teacher's approach to teaching
nije evidentirano
Podaci o prilogu
104-104.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
“Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?” / How to foster well-being in educational settings during challenging times?
Odak, Iva
Zagreb: Institut za društvena istraživanja
978-953-6218-95-0
Podaci o skupu
5. dani obrazovnih znanosti = 5th Days of Educational Sciences
predavanje
19.10.2022-20.10.2022
Zagreb, Hrvatska