Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Nastava instrumenta u glazbenoj školi i digitalna revolucija - korištenje digitalnih pomagala u nastavi klavira (CROSBI ID 730804)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Brđanović, Davor Nastava instrumenta u glazbenoj školi i digitalna revolucija - korištenje digitalnih pomagala u nastavi klavira // Zbornik sažetaka ACE 2022. / Book of abstracts ACE 2022. 2022. str. 54-54

Podaci o odgovornosti

Brđanović, Davor

hrvatski

Nastava instrumenta u glazbenoj školi i digitalna revolucija - korištenje digitalnih pomagala u nastavi klavira

Nastava u glazbenoj školi velikim se dijelom oslanja na višestoljetnu glazbeno-pedagošku tradiciju. Od 1709. i izuma klavira pa do danas poučavanje klavira - paralelno s njegovim tehničkim razvojem i rastom popularnosti tijekom 18. st. - dobiva svoje mjesto kako u privatnoj poduci imućnijih tako, postepeno, i u široj poduci u glazbenim školama. Najranija klavirska pedagogija temelji se na iskustvu poučavanja orgulja, klavikorda i čembala modernizirajući se konstantno - u skladu s vremenom, mogućnostima instrumenta i standardima njegove upotrebe. Od pianole, mehaničkog klavira koji je svirao „sam“, preko električnog, elektroničkog do današnjeg digitalnog klavira, sintesajzera te računalnih programa i online platformi koje putem računala i mobitela nude mnoge mogućnosti povezane sa sviranjem i učenjem klavira - klavirska je pedagogija prošla dugi razvojni put. Premda moderna nastava klavira na raspolaganju ima brojne mogućnosti i pristupe, praksa pokazuje kako je tradicionalni pristup učenju u obliku neposrednog kontakta nastavnika (kao majstora) i učenika (kao šegrta) neophodan za postizanje vrhunskih sviračkih rezultata. Učinci koji su temeljni za kasniji cjeloviti kognitivno-motorički, tehničko-svirački i umjetničko-estetski glazbeni razvoj najoptimalnije se postižu organiziranim ranim učenjem i provjerenim metodičkim postupcima na klasičnom mehaničkom instrumentu. U kasnijoj fazi učenja pluralizam tradicionalnih i suvremenih nastavnih metoda i sadržaja otvara prostor za osmišljeno korištenje digitalnih sadržaja i pomagala poput Youtube-a, IMSLP-a i dr.

glazba, glazbena pedagogija, pedagogija, sviranje glazbenih instrumenta

nije evidentirano

engleski

Instrument teaching in music school and digital revolution - the use of digital aids in piano teaching

nije evidentirano

music, music pedagogy, pedagogy, playing musical instruments

nije evidentirano

Podaci o prilogu

54-54.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik sažetaka ACE 2022. / Book of abstracts ACE 2022

Podaci o skupu

3. međunarodna umjetničko-znanstvena konferencija na temu umjetnosti i kreativnosti u obrazovanju

predavanje

01.09.2022-02.09.2022

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti, Pedagogija