Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Informacijska pismenost u obrazovanju: sekundarno obrazovanje (CROSBI ID 456839)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Stjepić, Kristina Informacijska pismenost u obrazovanju: sekundarno obrazovanje / Juric, Mate ; Kolarić, Alica (mentor); Zadar, Odjel za informacijske znanosti, . 2022

Podaci o odgovornosti

Stjepić, Kristina

Juric, Mate ; Kolarić, Alica

hrvatski

Informacijska pismenost u obrazovanju: sekundarno obrazovanje

Uspoređujući značaj informacijske pismenosti od njenih početaka do današnjeg doba, uočava se da je postala jedna od osnovnih vještina koje pojedinac mora posjedovati kako bi bio kvalitetan član društva i imao utjecaj na svoju budućnost. To razumije i odgojno-obrazovni sustav, koji sve više ohrabruje učenika da sam razmišlja, istražuje i koriti informacije koje ga zanimaju ili koje mu trebaju, umjesto da samo prima, pamti i ponavlja informacije bez pravog razumijevanja. Ovaj rad će predstaviti tu temu kroz pregled literature o informacijskoj pismenosti u sekundarnom obrazovanju (srednjim školama), koje je svojevrsna sredina između primarnog (kada učenici imaju manje informacijske potrebe) i visokoškolskog obrazovanja (kada su učenici već punoljetni članovi društva koji aktivno sudjeluju u njemu). Prvi dio rada objašnjava samu informacijsku pismenost, njenu važnost u suvremenom društvu, te opisuje kratki povijesni pregled informacijske pismenosti i njen razvoj. Drugi dio rada predstavlja pregled literature koja donosi mišljenja o informacijskoj pismenosti u srednjim školama. Drugi dio također pojašnjava blisku vezu između informacijske pismenosti i informacijsko-komunikacijskih tehnologija, te takozvanog cjeloživotnog učenja, odnosno neformalnog oblika učenja koje je nastavlja i izvan granica školske ustanove. Rezultati sugeriraju na to da iako je informacijska pismenost zastupljena u sekundarnom obrazovanju, još uvijek nije na idealnoj razini. Uzrok tome je najčešće nedostatak komunikacije između nastavnog i osoblja knjižnice, koje ima ključnu ulogu u razvoju informacijske pismenosti kod učenika.

informacijska pismenost ; sekundarno obrazovanje ; knjižnice ; obrazovni sustav

nije evidentirano

engleski

Information literacy in education: secondary education

nije evidentirano

information literacy ; secondary education ; libraries ; education system

nije evidentirano

Podaci o izdanju

19

13.10.2022.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Odjel za informacijske znanosti

Zadar

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti

Poveznice