Konceptualizacija i jedan primjer mjerenja organizacijske klime (CROSBI ID 491878)
Prilog sa skupa u zborniku | ostalo | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Domović, Vlatka
hrvatski
Konceptualizacija i jedan primjer mjerenja organizacijske klime
Istraživanja organizacijske klime imaju korjene u socijalnoj i industrijskoj psihologiji, a oslanjaju se na interakcionistički model odnosa čovjeka i okoline. Zajednička svojstva različitih definicija organizacijske klime su da ona karakterizira osobine cijele organizacije ili njenih glavnih dijelova, da nastaje na osnovi rutinskog djelovanja organizacije, te da utječe na ponašanje i stavove članova organizacije. Najčešće korišteni obrazac pri procjeni organizacijske klime je upotreba perceptivnih mjera klime, odnosno multidimenzionalnih skala koje opisuju različite aspekte klime u organizaciji. Ovaj pristup korišten je i u istraživanju razlika među osnovnim školama s obzirom na percepciju radne klime nastavnika. Istraživanje je provedeno na uzorku od 71 osnovne škole u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji. Za procjenu klime u školama korištena je, prevedena i neznatno za upotrebu u školama adaptirana, Moos &#8211 ; ; ; Inselova Skala radne okoline, koja mjeri različite aspekte radnog (školskog) ozračja. Podaci pokazuju da se škole razlikuju po svim promatranim obilježjima radne klime, iako ne u jednakoj mjeri za sve supskale klime. Škole se najviše razlikuju s obzirom na percepciju Fizičkog komfora, Inovativnosti i Podrške rukovoditelja, a najmanje s obzirom na percepciju Autonomije i Orijentacije na zadatak.
organizacijska klima; školska klima; radna klima nastavnika
nije evidentirano
engleski
Conceptualization and an example of measuring organizational climate
nije evidentirano
organizational climate; school climate; teachers` work climate
nije evidentirano
Podaci o prilogu
121-132-x.
2002.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Klapan, Anita ; Matijević, Milan
Zagreb: Hrvatsko andragoško društvo (HAD)
Podaci o skupu
Obrazovanje odraslih u Republici Hrvatskoj u kontekstu cjeloživotnog učenja
predavanje
14.02.2002-16.02.2002
Lovran, Hrvatska