Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Skladbe za tamburaške i mandolinske komorne sastave i orkestre (CROSBI ID 749196)

Urednička knjiga | udžbenik | domaća recenzija

• Obrazovni materijal (srednjoškolsko obrazovanje )

Skladbe za tamburaške i mandolinske komorne sastave i orkestre / Batorek, Slaven (ur.) Zagreb: Synopsis, 2021

Podaci o odgovornosti

Sučić, Goran

Batorek, Slaven

hrvatski

Skladbe za tamburaške i mandolinske komorne sastave i orkestre

Tradicionalni pedagoški pristup kroz glazbenu kulturu i umjetnost ne razlikujemo o d odgoja kojom m l a d i ostvaruju neke »više« svrhe i ciljeve. Takav pristup vidimo kao razumijevanje uloge stvaralaštva kroz umjetnost iako je stvaralaštvo u samoj biti odgoja mlade osobe koja podrazumijeva odgoj kao stvaralačku djelatnosti koja podupire i potiče razvitak osobnosti te njegovo prerastanje u suodgoj i samoodgoj. Glazba koristi svoje izražajne i tvorbene elemente uz bogatstvo instrumenata tamburaškog i mandolinskog orkestar koji su predstavljeni u ovom ciklusu usavršavanjem s jedne strane tehničkih prepreka, a s druge strane doživljaj njihovih specifičnih izražajnih mogućnosti, preko muziciranja i osobne interpretacije do slušatelja, i stičemo potrebu uživljavanja produktivne i reproduktivne kreativnosti i pune samostalnosti, stvarajući visoka umjetnička ostvarenja u kojima će se snažno odražavati u nutarnji život mladih stvaralačkih potencijala u razvojnim trenucima njihova razvitka. Listajući bogato znanstveno - umjetničko stvaralaštva skladatelja širokog interesa ovoga puta dr, sc. Goran Sučić se proteže od zapaženog znanstvenog rada i doprinosa, preko glazbe i skladateljskog stvaralaštva pa sve do prepoznatog slikara, koji veoma osmišljeno i vješto integrira u svoj već poznati Poli­ art model. Glazbeni segment najnovijeg izdanja Gorana Sučića predstavljaju 12 skladbi za tamburaški i mandolinski orkestar. To su skladbe Igra, Jesenske boje, Kišni dan, Mjesečina nad morem, Noćna tišina, Tamburaški i mandolinski trio, Balada, Uspavanka, Akvrel u b oji, Blagdan, Proljeće i Pozdrav. Skladbe su nastale kao reakcija na nedostatak skladbi domaćih autora kako u glazbenoj naobrazbi, tako i kao literatura hrvatskih autora i prigodna skupnom muziciranju kroz redovnu glazbenu naobrazbu kao i literatura za županijska, državna i međudržavna natjecanja. Sadržaj ovoga ciklusa načinjen je od dvanaest skladbi za tamburaški i mandolinski orkestar. Ulazeći u strukturu ponuđene glazbene građe autor je svoj, pomalo melankoličan, mediteranski melodijski izričaj s izrazitim smislom prilagodio i tehničkim mogućnostima učenika i studenata kao i glazbenih pedagoga, tako da će svatko od zainteresiranih mladih interpreta moći naći pojedinu skladbu za svoj nastup. Potrebno je naglasiti da autor nije zanemario i uvjerljivost melodike koja samoj zbirci skladbi daje izrazitu specifičnost i poseban glazbeni ugođaj. Harmonijski izričaj sa posebnom pažnjom prilagođen je melodijskom izričaju. Autor se dotaknuo, pored izrazito klasičnog i romantičnog harmonijskog izraza, i na momente impresionističkog pa čak i proširenog tonalitetnog načina harmonijskog razmišljanja. Razvidno je da je autor već unaprijed imao jasnu namjenu svojih skladbi i istančanu viziju samog projekta, što se vidi po pristupu i odabiru glazbenih oblika za svaku pojedinu skladbu tako da je iz toga razloga posvetio svoj glazbeni izričaj malim formama koje su isto toliko jasne u konstrukciji i oblikovanju same glazbene ideje, i što je možda u ovom slučaju najvažnije, glazbenoj percepciji izvođača. Tematski sadržaj osmišljeno je prilagođen tehničkim i umjetničkim mogućnostima izvođača, tako da se kod samih izvođača insistira na slobodi muziciranja kako bi se uspostavila potrebna ravnoteža i zvedbe. Ritmička raznolikost i metrika u autorovoj glazbenoj inventivnosti u cijeloj je zbirci veoma prisutna tako će ovi elementi dobro poslužiti izvođačima prilikom njihovog. upoznavanja s ritmičkim strukturama. Osim postavljenih ciljeva i svrhe zacrtan je put umjetnosti i glazbe na kojima mladi profiliraju odgojne, motivacijske, obrazovne, doživljajne, emocionalne, psihološko, pedagoško, metodičko ­ didaktičke, kulturološke, verbalne i neverbalne komunikacijske suodnose unutarnjeg duhovnog s vanjskim materijalnim. Motivacijom je potrebno potaknuti i motivaciju nastavnika koji ne bi trebali uskratiti priliku mladima i put do važnog i uzvišenog događaja, put do "njihove umjetnosti" posredstvom ponuđenog glazbenog materijala.

obrazovanje, glazba, orkestar, tambura, mandolina

nije evidentirano

engleski

Compositions for tambourine and mandolin chamber ensembles and orchestras

nije evidentirano

education, music, orchestra, tambourine, mandolin

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Synopsis

2021.

979-0-801359-05-6

52

objavljeno

Povezanost rada

Povezane osobe





Glazbena umjetnost