Inozemna iskustva uvođenja pripravnika u učiteljsku profesiju (CROSBI ID 101685)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Cindrić, Mijo
hrvatski
Inozemna iskustva uvođenja pripravnika u učiteljsku profesiju
U ovom su radu izneseni temeljni indikatori koji se odnose na uvođenje učitelja pripravnika u profesionalnu zbilju u nekim zemljama Europe, Azije i Amerike. Problematika pripravništva u svijetu je vrlo aktualna. Stajališta stručnih krugova pojedinih zemalja, kada se radi o ključnim parametrima pripravništva, vrlo su različita. Ipak, može se zaključiti da prevladava mišljenje da je proces uvođenja pripravnika u odgojno - obrazovni rad neophodan. Stažiranje traje od 6 mjeseci (Španjolska) do dvije godine (Njemačka, Francuska, Škotska, Portugal). Analize ukazuju da kvaliteta uvođenja u većini zemalja nije zadovoljavajuća. Pripravnici su većinom opterećeni redovitim radnim obvezama s jedne strane i programom stažiranja s druge strane. U rješavanje otvorenih stručno - profesionalnih pitanja pripravništva ili barem ublažavanje poteškoća glede položaja pripravnika uključuju se i vlade pojedinih zemalja (napr. Engleska, SAD, Njemačka).
teaching profession; introduction of trainees
nije evidentirano
engleski
Overview of global experience on the introduction of trainees into the teaching profession
nije evidentirano
učiteljska profesija; pripravništvo
nije evidentirano