Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Interesi djece predškolske dobi za primjenom folklornih sadržaja u predškolskim ustanovama (CROSBI ID 456745)

Ocjenski rad | diplomski rad

Anušić, Ivančica Interesi djece predškolske dobi za primjenom folklornih sadržaja u predškolskim ustanovama / Donata Vidaković Samaržija (mentor); Zadar, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, . 2020

Podaci o odgovornosti

Anušić, Ivančica

Donata Vidaković Samaržija

hrvatski

Interesi djece predškolske dobi za primjenom folklornih sadržaja u predškolskim ustanovama

Folklorni sadržaji sve manje se provode u predškolskim ustanovama, no to ne mora nužno značiti da djeca gube interes za takvim oblikom aktivnosti. Primarni cilj ovog rada je procijeniti interese djece predškolske za pojedinim folklornim sadržajima. Sekundarni cilj je utvrditi koliko često roditelji u slobodno vrijeme s djecom provode određene plesne aktivnosti. Također je cilj utvrditi postoje li razlike u interesima djece za folklornim sadržajima s obzirom na spol, te postoje li razlike u učestalosti provedbe plesnih sadržaja u slobodno vrijeme s obzirom na bavljenje roditelja plesnim aktivnostima. Istraživanje je provedeno na uzorku 15 djece predškolske dobi starosti 4 i 5 godina i 15 roditelja djece (5 očeva i 10 majki). Za roditelje je pripremljen anonimni anketni upitnik kojim se htjelo prikupiti podatke o učestalosti provedbe pojedinih plesnih i folklornih aktivnosti s djecom u svom domu. Drugi dio istraživanja proveden je u vrtiću uz pomoć odgojiteljice koja je metodom promatranja bilježila razinu zainteresiranosti djece za pojedinim folklornim sadržajima. Izračunati su osnovni deskriptivni parametri i frekvencije odgovora, a značajnost razlika u učestalosti provedbe pojedinih plesnih i folklornih aktivnosti s djecom u svom domu s obzirom na bavljenje folklornim (plesnim aktivnostima roditelja u djetinjstvu), testirano je ttest analizom. T-test analiza primijenjena je također za utvrđivanje značajnosti razlika u interesima djece za pojedinim folklornim aktivnostima s obzirom a spol. Rezultati pokazuju da djeca kod kuće najčešće slušaju i pjevaju dječje pjesmice, dok jako maleni udio djece pjeva i pleše folklorne pjesme, te igra stare tradicijske igre. Samoinicijativno djeca najčešće pjevaju i plešu pjesmice iz vrtića, dok čak 73, 33% djece nikad ne pleše folklorne plesove. Značajne razlike u interesima za pojedinim folklornim sadržajima s obzirom na spol, dobivene su samo u dvije varijable. Djevojčice značajnije više su zainteresirane za provedbom Dječjih pjesama tijekom i po završetku aktivnosti od dječaka. U testiranju razlika u učestalosti provedbe folklornih (plesnih) aktivnosti kod kuće, rezultati analize ne ukazuju na značajnost razlika u niti jednoj varijabli, tako da se ne može potvrditi postavljena hipoteza i može se zaključiti da, na mjerenom uzorku bavljenje folklornim (plesnim) aktivnostima roditelja u djetinjstvu, ne utječe značajno na učestalost provedbe plesnih aktivnosti s djecom u slobodno vrijeme.

djeca, odgojitelji, folklorne aktivnosti, ples

nije evidentirano

engleski

The interests of preschool children in the application of folklore content in preschool institutions

nije evidentirano

children, preschool educators, folk activites, dance

nije evidentirano

Podaci o izdanju

50

20.10.2020.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja

Zadar

Povezanost rada

Kineziologija

Poveznice