Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Skala motiva korištenja dating aplikacija (CROSBI ID 75058)

Prilog u knjizi | stručni rad | domaća recenzija

Vukičević, Dražena ; Macuka, Ivana Skala motiva korištenja dating aplikacija // Zbirka psihologijskih skala i upitnika, Svezak 11 / Nikolić Ivanišević, Matilda i suradnici (ur.). Zadar: Sveučilište u Zadru, 2022. str. 31-42

Podaci o odgovornosti

Vukičević, Dražena ; Macuka, Ivana

hrvatski

Skala motiva korištenja dating aplikacija

Aplikacije za upoznavanje partnera putem interneta, dating aplikacije, su kreirane s ciljem povezivanja pojedinaca sa zajedničkim interesima. Riječ je o location based real time (LBT) aplikacijama koje koriste trenutnu lokaciju korisnika i njihovu međusobnu udaljenost (Sumter i sur., 2017). Slično kao na društvenim mrežama, profili korisnika na dating aplikacijama sadrže ime, dob, spol, njihove interese te nekoliko fotografija. Također, korisnici samostalno odabiru kriterije (spol, dob, udaljenost) pretraživanja drugih korisnika aplikacije. Na temelju tih podataka, aplikacija pronalazi korisnike (potencijalne partnere) koji odgovaraju postavljenim parametrima te se njihovi profili prikazuju na korisnikovom zaslonu ekrana. Skala motiva korištenja dating aplikacija (Tinder Motives Scale, TMS) autora Timmermansa i De Caluwéa (2017) se u originalnoj verziji koristi za ispitivanje motiva korištenja dating aplikacije Tinder. Iako je TMS skala namijenjena za ispitivanje motiva korištenja aplikacije Tinder, u ovom istraživanju pitanja su formulirana na način da se odnose na općenito korištenje dating aplikacija, a ne isključivo Tindera. TMS sastoji se od ukupno 58 čestica raspoređenih u 13 faktora: seksualno iskustvo (6 tvrdnji), seksualna orijentacija (3 tvrdnje), pritisak vršnjaka (3 tvrdnje), distrakcija (3 tvrdnje), zabava (7 tvrdnji), traženje veze (5 tvrdnji), putovanje (5 tvrdnji), bivši partner/ica (3 tvrdnje), socijalizacija (4 tvrdnje), socijalno odobravanje (6 tvrdnji), znatiželja (3 tvrdnje), flertovanje (6 tvrdnji) i pripadanje (4 tvrdnje). Svaki faktor označava određeni motiv za korištenje dating aplikacija i predstavlja zasebnu subskalu.

motivi, dating aplikacije, upitnik

nije evidentirano

engleski

Dating Application Scale

nije evidentirano

motives, dating apps, questionnaire

nije evidentirano

Podaci o prilogu

31-42.

objavljeno

Podaci o knjizi

Zbirka psihologijskih skala i upitnika, Svezak 11

Nikolić Ivanišević, Matilda i suradnici

Zadar: Sveučilište u Zadru

2022.

978-953-331-374-0

Povezanost rada

Psihologija