Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Sustavna dijalektika ocjenjivanja u osnovnim školama – primjer Grada Zagreba (CROSBI ID 319251)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Stela Fumić, Mateja Župančić, Erik Brezovec Sustavna dijalektika ocjenjivanja u osnovnim školama – primjer Grada Zagreba // Kroatologija, Vol. 13 (2023), No. 1-2, 2022.; 231-251. doi: https://hrcak.srce.hr/281461

Podaci o odgovornosti

Stela Fumić, Mateja Župančić, Erik Brezovec

hrvatski

Sustavna dijalektika ocjenjivanja u osnovnim školama – primjer Grada Zagreba

Na temelju istraživanjem dobivenih rezultata raspravlja se funkcionalnost ocjena kao jednoga od elemenata vrjednovanja. Koristi se specifičan dijalektički pristup povezan s elementima sistemske teorije. Dijalektika ove vrste očituje se u odnosu sistem/okolina u kojem sistem predstavlja strukturu školstva, dok okolinu označavaju akcijski elementi unutar/izvan/na rubu sustava (učenici, roditelji, nastavnici) – svi ovi elementi proučavaju se u njihovom odnosu prema ocjenama. Rezultati istraživanja upućuju na inflaciju odličnih ocjena. Naime, prosječna ocjena učenika koji su sudjelovali u istraživanju (od 2. do 8. razreda) iznosila je 4, 7. Na temelju statističkih podataka prikazuje se odstupanje od normalne distribucije frekvencija te se teorijski preispituju mogućnosti i izazovi sustava (s ovakvim profilom podsustava ocjenjivanja) u okvirima sve više rastuće disperzije znanja (pluralnosti) koju suvremeno (post)moderno društvo nosi za sobom. Isto tako, rad karakterizira kontekstualna širina koja uključuje stavove o cjelokupnoj situaciji stjecanja određenih ocjena u učionici te popratnih društvenih odnosa koje te ocjene konstruiraju. Sukladno navedenomu, preispitane su hipoteze o važnosti ocjena s obzirom na razred koji učenici pohađaju te stavova učenika o odnosu nastavnika prema učenicima s obzirom na ocjene koje učenik ostvaruje. Rezultati su pokazali visoku povezanost važnosti ocjena i razreda koji učenici pohađaju. Isto tako, pokazala se povezanost važnosti ocjena i stavova o nastavnikovom tretiranju uspješnih i manje uspješnih učenika. Sinteza teorijske analize i popratnih empirijskih podataka upućuje na gubitak smislenosti ocjena unutar sustava školstva u Republici Hrvatskoj. Ocjene kao formativni dio sustava obrazovanja nisu funkcionalno određene k evaluaciji znanja, već su postale svrsishodne same po sebi.

ocjene, prosjek ocjena, osnovna škola, sistemska teorija, dijalektika.

nije evidentirano

engleski

System Dialectics of Evaluation in Elementary Schools on the Example of the Elementary Schools in Zagreb

nije evidentirano

grades, average grade, elementary school, system theory, dialectics.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Vol. 13 (No. 1-2, 2022.)

2023.

231-251

objavljeno

1847-8050

1848-9117

https://hrcak.srce.hr/281461

Povezanost rada

Sociologija

Poveznice