Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Rodne razlike i motivacija za nastavničku profesiju : zašto se muškarci rjeđe odlučuju za poučavanje? (CROSBI ID 730454)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Ivana, Pikić Jugović ; Maskalan, Ana ; Pavin Ivanec, Tea Rodne razlike i motivacija za nastavničku profesiju : zašto se muškarci rjeđe odlučuju za poučavanje? // 5. Dani obrazovnih znanosti "Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?" - Knjiga sažetaka / Odak, Iva (ur.). Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2022. str. 28-28

Podaci o odgovornosti

Ivana, Pikić Jugović ; Maskalan, Ana ; Pavin Ivanec, Tea

hrvatski

Rodne razlike i motivacija za nastavničku profesiju : zašto se muškarci rjeđe odlučuju za poučavanje?

Nastavnička profesija u Europi obilježena je ozbiljnim nedostatkom nastavnika/ca, poteškoćama zadržavanja mlađih nastavnika/ca i značajnom rodnom neravnotežom u profesiji. Ovi čimbenici ukazuju na potrebu detaljnijeg istraživanja motivacije (bu¬dućih) nastavnika/ca, s naglaskom na rodnu perspektivu. Kada govorimo o rodnoj dimenziji nastavničke profesije, tri su teme u literaturi koje se najčešće problemati¬ziraju: važnost muških učitelja/nastavnika za razvoj dječaka, zatim važnost učiteljske profesije za žene, te povezanost statusa ove profesije s brojem muškaraca u njoj. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati rodne razlike u motivaciji za odabir nastavničke pro¬fesije i percepciju razloga zbog kojih muškarci u manjoj mjeri biraju ovu profesiju. U istraživanju je sudjelovalo 279 studenata/ica završne godine studija predmetne nastave s različitih fakulteta u Zagrebu. Motivacija za odabir profesije ispitana je FIT-Choice upitnikom (Watt i Richardson, 2007), a percipirani razlozi zbog kojih muškarci u manjoj mjeri biraju nastavničku profesiju ispitani su novokonstruiranim upitnikom. Kada je riječ o razlozima za odabir nastavničke profesije, rezultati su pokazali da su, neovisno o rodu, budući predmetni nastavnici/e prvenstveno motivirani intrinzičnim i društveno korisnim vrijednostima poučavanja. Rodne razlike dobivene su u važnosti utjecaja drugih ljudi na odabir profesije, zatim u obeshrabrivanju pri odabiru ove profesije te u odabiru nastavničke profesije kao karijere drugog izbora. Ovi rezultati ukazuju na veću važnost uloge društvenih čimbenika u odabiru nastavničke profesije kod muškaraca nego kod žena. Vezano uz percepciju razloga zbog kojih muškarci u manjoj mjeri biraju ovu profesiju, nizak status nastavničke profesije percipiran je kao dominantni razlog demotivacije muškaraca, pri čemu žene i muškarci dijele slič¬no viđenje. Nadalje, percepcija nastavničke profesije kao „ženske profesije“ smatra se manje bitnim razlogom zbog kojeg muškarci ne odabiru nastavničku profesiju. No, rodne razlike ukazuju da su žene češće od muškaraca pretpostavljale da su muškarci demotivirani odabrati poučavanje jer je to ženska profesija. Implikacije ovih nalaza za obrazovne politike, poput potrebe uvođenja rodno osjetljivog obrazovanja i profesio¬nalnog usmjeravanja, također će se raspraviti.

motivacija za poučavanje; rodne razlike; budući predmetni nastavnici/e; nastavnička profesija

nije evidentirano

engleski

Gender differences and motivation for the teaching profession : why do men choose teaching less often?

nije evidentirano

motivation for teaching; gender differences; future subject teachers; teaching profession

nije evidentirano

Podaci o prilogu

28-28.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

5. Dani obrazovnih znanosti "Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?" - Knjiga sažetaka

Odak, Iva

Zagreb: Institut za društvena istraživanja

978-953-6218-95-0

Podaci o skupu

5. dani obrazovnih znanosti = 5th Days of Educational Sciences

predavanje

19.10.2022-20.10.2022

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Filozofija, Obrazovne znanosti, Psihologija