Rodne razlike i motivacija za nastavničku profesiju : zašto se muškarci rjeđe odlučuju za poučavanje? (CROSBI ID 730454)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Ivana, Pikić Jugović ; Maskalan, Ana ; Pavin Ivanec, Tea
hrvatski
Rodne razlike i motivacija za nastavničku profesiju : zašto se muškarci rjeđe odlučuju za poučavanje?
Nastavnička profesija u Europi obilježena je ozbiljnim nedostatkom nastavnika/ca, poteškoćama zadržavanja mlađih nastavnika/ca i značajnom rodnom neravnotežom u profesiji. Ovi čimbenici ukazuju na potrebu detaljnijeg istraživanja motivacije (bu¬dućih) nastavnika/ca, s naglaskom na rodnu perspektivu. Kada govorimo o rodnoj dimenziji nastavničke profesije, tri su teme u literaturi koje se najčešće problemati¬ziraju: važnost muških učitelja/nastavnika za razvoj dječaka, zatim važnost učiteljske profesije za žene, te povezanost statusa ove profesije s brojem muškaraca u njoj. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati rodne razlike u motivaciji za odabir nastavničke pro¬fesije i percepciju razloga zbog kojih muškarci u manjoj mjeri biraju ovu profesiju. U istraživanju je sudjelovalo 279 studenata/ica završne godine studija predmetne nastave s različitih fakulteta u Zagrebu. Motivacija za odabir profesije ispitana je FIT-Choice upitnikom (Watt i Richardson, 2007), a percipirani razlozi zbog kojih muškarci u manjoj mjeri biraju nastavničku profesiju ispitani su novokonstruiranim upitnikom. Kada je riječ o razlozima za odabir nastavničke profesije, rezultati su pokazali da su, neovisno o rodu, budući predmetni nastavnici/e prvenstveno motivirani intrinzičnim i društveno korisnim vrijednostima poučavanja. Rodne razlike dobivene su u važnosti utjecaja drugih ljudi na odabir profesije, zatim u obeshrabrivanju pri odabiru ove profesije te u odabiru nastavničke profesije kao karijere drugog izbora. Ovi rezultati ukazuju na veću važnost uloge društvenih čimbenika u odabiru nastavničke profesije kod muškaraca nego kod žena. Vezano uz percepciju razloga zbog kojih muškarci u manjoj mjeri biraju ovu profesiju, nizak status nastavničke profesije percipiran je kao dominantni razlog demotivacije muškaraca, pri čemu žene i muškarci dijele slič¬no viđenje. Nadalje, percepcija nastavničke profesije kao „ženske profesije“ smatra se manje bitnim razlogom zbog kojeg muškarci ne odabiru nastavničku profesiju. No, rodne razlike ukazuju da su žene češće od muškaraca pretpostavljale da su muškarci demotivirani odabrati poučavanje jer je to ženska profesija. Implikacije ovih nalaza za obrazovne politike, poput potrebe uvođenja rodno osjetljivog obrazovanja i profesio¬nalnog usmjeravanja, također će se raspraviti.
motivacija za poučavanje; rodne razlike; budući predmetni nastavnici/e; nastavnička profesija
nije evidentirano
engleski
Gender differences and motivation for the teaching profession : why do men choose teaching less often?
nije evidentirano
motivation for teaching; gender differences; future subject teachers; teaching profession
nije evidentirano
Podaci o prilogu
28-28.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
5. Dani obrazovnih znanosti "Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?" - Knjiga sažetaka
Odak, Iva
Zagreb: Institut za društvena istraživanja
978-953-6218-95-0
Podaci o skupu
5. dani obrazovnih znanosti = 5th Days of Educational Sciences
predavanje
19.10.2022-20.10.2022
Zagreb, Hrvatska