Investigating The Nexus Of Quality Dimensions In Institutional Evaluation Of Universities - Are Teaching And Research Related? (CROSBI ID 328162)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Petrušić, Irena ; Čeh Časni, Anita
engleski
Investigating The Nexus Of Quality Dimensions In Institutional Evaluation Of Universities - Are Teaching And Research Related?
This paper aims to investigate the relationships among the nine institutional quality dimensions using perceptual measures in institutional quality evaluation in order to identify the effect of each quality dimension on the others in an institutional evaluation. Relationships of 9 quality dimensions in 78 institutional evaluations is explored quantitatively using Pearson correlation matrix. The results show that teaching quality dimensions are interrelated, as are the research dimensions, suggesting a clear separation of teaching and research characteristic of the institutions. However, the analysis points out that Full-time faculty adequacy is good predictor of perceived quality of teaching and research. Findings of the study are contributing to the evaluation of the institutional teaching and research nexus as well as to discussion on the role of peer-review in external quality evaluation schemes.
full-time faculty adequacy ; quality assurance ; peer review ; higher education
nije evidentirano
hrvatski
NASTAVNE I ISTRAŽIVAČKE DJELATNOSTI SVEUČILIŠTA IZ PERSPEKTIVE VANJSKOGA VREDNOVANJA KVALITETE
Cilj je rada istražiti odnose između devet institucijskih dimenzija kvalitete kako bi se utvrdio međusobni utjecaj svake od njih. Pri tome se kvantitativno analiziraju korelacije 9 dimenzija kvalitete u 78 institucija uz upotrebu Pearsonove korelacijske matrice. Rezultati pokazuju da su dimenzije kvalitete poučavanja međusobno povezane, upravo kao i dimenzije istraživanja. Takvi rezultati sugeriraju jasno razdvajanje nastavnoga i istraživačkoga obilježja institucija u nacionalnom kontekstu. Međutim, analiza pokazuje i da je odgovarajući broj i kvalifikacije nastavnika i dobar prediktor kvalitete obje aktivnosti sveučilišta - nastave i istraživanja. Rezultati ovoga istraživanja doprinose boljem razumijevanju povezanosti institucijskih dimenzija kvalitete, posebice onih koje se odnose na kvalitetu nastave i istraživanja. Ujedno, istraživanje predstavlja i doprinos raspravi o ulozi istorazinske procjene u postupcima vanjskoga vrednovanja kvalitete. Ključne riječi: istorazinska procjena; istraživanje; nastava; nastavnici; osiguravanje kvalitete; visoko obrazovanje
istorazinska procjena; istraživanje; nastava; nastavnici; osiguravanje kvalitete; visoko obrazovanje
nije evidentirano
Podaci o izdanju
25 (3)
2023.
947-976
objavljeno
1848-5189
1848-5197
https://doi.org/10.15516/cje.v25i3.4797
Povezanost rada
Ekonomija, Interdisciplinarne društvene znanosti