Moć mračnog turizma u destinacijskom menadžmentu - nacionalne, europske i globalne perspektive (CROSBI ID 730335)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Borić Cvenić, Marta ; Mavrin, Igor ; Mamuzić, Mateja
hrvatski
Moć mračnog turizma u destinacijskom menadžmentu - nacionalne, europske i globalne perspektive
Mračni turizam kao specifična niša kulturnog turizma postavlja izazove pred donositeljima odluka o upravljanju destinacijom te zahtjeva uspješno balansiranje između komercijalnih i komemorativnih aspekata, uz snažno uvažavanje etičke perspektive. S druge strane, mračni je turizam snažan i moćan alat za privlačenje specijaliziranih grupacija posjetitelja, s raznolikom motivacijom za posjećivanje ovog tipa lokaliteta. Razvoj digitalnih platformi i društvenih medija u velikoj je mjeri izmijenio način komunikacije turističkih lokaliteta, što se odrazilo i na destinacije mračnog turizma. Posjetitelji su postali (su)kreatori slike o destinacijama mračnog turizma u javnosti, često i uz zanemarivanje etičkog aspekta samih lokaliteta. Promjene perspektive i razvoj specifične turističke niše, koja svoju atraktivnost crpi iz mračnih aspekata povijesti, primarno ratova i prirodnih katastrofa, dale su alat za bolje destinacijsko pozicioniranje gradova i regija, kojima turizam donedavno nije bio primarni fokus. Rad donosi teorijski pregled aspekata mračnog turizma te analizira u kojoj su mjeri ispitanici upoznati s fenomenom mračnog turizma, uz naglasak na komunikacijske aspekte. Metode koje su korištene prilikom pisanja rada su analiza, sinteza, desk istraživanje, analiza sadržaja, komparacija, analize studija slučaja te anketni upitnik. Rezultati istraživanja primijenit će se na kreiranje teorijskog modela uspješne destinacije mračnog turizma u digitalnoj eri, kao potencijal za preporuke za daljnja istraživanja i interpretacije sa ciljem ekonomske održivosti destinacija mračnoga turizma.
destinacijski menadžment i marketing, digitalne platforme, ekonomija slobodnog vremena, etika, mračni turizam
nije evidentirano
engleski
The power of dark tourism in destination management - national, european and global perspectives
nije evidentirano
dark tourism, destination management and marketing, digital platforms, economy of leisure time, ethics
nije evidentirano
Podaci o prilogu
22
2023.
objavljeno
10.59014/BUWY2628
Podaci o matičnoj publikaciji
Oraić Tolić, Dubravka ; Bestvina Bukvić, Ivana ; Đurđević Babić, Ivana ; Ileš, Tatjana ; Gomez Lopez, Jacinto ; Burkard Michel ; Salgado Santamaria ; Maria Carmen ; Pavić, Željko ; Ribeiro Basilio de Pinho, Maria Ines ; Višňovský, Ján
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti Centar za znanstveni rad u Vinkovcima
978-953-8181-61-0
Podaci o skupu
5. Međunarodni znanstveni skup Europski realiteti - MOĆ
predavanje
25.03.2022-25.03.2022
Osijek, Hrvatska