Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Moć mračnog turizma u destinacijskom menadžmentu - nacionalne, europske i globalne perspektive (CROSBI ID 730335)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Borić Cvenić, Marta ; Mavrin, Igor ; Mamuzić, Mateja Moć mračnog turizma u destinacijskom menadžmentu - nacionalne, europske i globalne perspektive // Europski realiteti - Moć : Zbornik radova : 5. međunarodni znanstveni skup / Oraić Tolić, Dubravka ; Bestvina Bukvić, Ivana ; Đurđević Babić, Ivana et al. (ur.). Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti Centar za znanstveni rad u Vinkovcima, 2023. doi: 10.59014/BUWY2628

Podaci o odgovornosti

Borić Cvenić, Marta ; Mavrin, Igor ; Mamuzić, Mateja

hrvatski

Moć mračnog turizma u destinacijskom menadžmentu - nacionalne, europske i globalne perspektive

Mračni turizam kao specifična niša kulturnog turizma postavlja izazove pred donositeljima odluka o upravljanju destinacijom te zahtjeva uspješno balansiranje između komercijalnih i komemorativnih aspekata, uz snažno uvažavanje etičke perspektive. S druge strane, mračni je turizam snažan i moćan alat za privlačenje specijaliziranih grupacija posjetitelja, s raznolikom motivacijom za posjećivanje ovog tipa lokaliteta. Razvoj digitalnih platformi i društvenih medija u velikoj je mjeri izmijenio način komunikacije turističkih lokaliteta, što se odrazilo i na destinacije mračnog turizma. Posjetitelji su postali (su)kreatori slike o destinacijama mračnog turizma u javnosti, često i uz zanemarivanje etičkog aspekta samih lokaliteta. Promjene perspektive i razvoj specifične turističke niše, koja svoju atraktivnost crpi iz mračnih aspekata povijesti, primarno ratova i prirodnih katastrofa, dale su alat za bolje destinacijsko pozicioniranje gradova i regija, kojima turizam donedavno nije bio primarni fokus. Rad donosi teorijski pregled aspekata mračnog turizma te analizira u kojoj su mjeri ispitanici upoznati s fenomenom mračnog turizma, uz naglasak na komunikacijske aspekte. Metode koje su korištene prilikom pisanja rada su analiza, sinteza, desk istraživanje, analiza sadržaja, komparacija, analize studija slučaja te anketni upitnik. Rezultati istraživanja primijenit će se na kreiranje teorijskog modela uspješne destinacije mračnog turizma u digitalnoj eri, kao potencijal za preporuke za daljnja istraživanja i interpretacije sa ciljem ekonomske održivosti destinacija mračnoga turizma.

destinacijski menadžment i marketing, digitalne platforme, ekonomija slobodnog vremena, etika, mračni turizam

nije evidentirano

engleski

The power of dark tourism in destination management - national, european and global perspectives

nije evidentirano

dark tourism, destination management and marketing, digital platforms, economy of leisure time, ethics

nije evidentirano

Podaci o prilogu

22

2023.

objavljeno

10.59014/BUWY2628

Podaci o matičnoj publikaciji

Oraić Tolić, Dubravka ; Bestvina Bukvić, Ivana ; Đurđević Babić, Ivana ; Ileš, Tatjana ; Gomez Lopez, Jacinto ; Burkard Michel ; Salgado Santamaria ; Maria Carmen ; Pavić, Željko ; Ribeiro Basilio de Pinho, Maria Ines ; Višňovský, Ján

Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti Centar za znanstveni rad u Vinkovcima

978-953-8181-61-0

Podaci o skupu

5. Međunarodni znanstveni skup Europski realiteti - MOĆ

predavanje

25.03.2022-25.03.2022

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice