Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

ULOGA GEOGRAFSKOG PREDTERCIJARNOG OBRAZOVANJA U RAZVOJU BIOEKONOMIJE (CROSBI ID 318862)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Vuk, Ružica, Vranković, Biljana, Šiljković, Željka ULOGA GEOGRAFSKOG PREDTERCIJARNOG OBRAZOVANJA U RAZVOJU BIOEKONOMIJE // Geoadria, 27 (2022), 2; 119-146. doi: 10.15291/geoadria.3422

Podaci o odgovornosti

Vuk, Ružica, Vranković, Biljana, Šiljković, Željka

hrvatski

ULOGA GEOGRAFSKOG PREDTERCIJARNOG OBRAZOVANJA U RAZVOJU BIOEKONOMIJE

U radu se obrađuje inovativno gospodarstvo bioekonomija i uloga geografskog obrazovanja u njezinu razvoju. Svrha bioekonomije je razviti gospodarstva s „niskom razinom emisija u cilju razvoja primarnog sektora (poljoprivreda, ribarstvo, šumarstvo), sigurne i dostatne opskrbe hranom, potičući primjenu biomase u industriji, štiteći bioraznolikost i okoliš“ (Europska komisija, 2012.). Transformacija klasičnoga linearnog modela ekonomije u bioekonomiju zahvaća prijelaz s uporabe fosilnih izvora na bioobnovljive, kao i prijelaz s linearnog na kružno gospodarstvo. Ključnu ulogu za razvoj bioekonomije uz poduzetnike, vlast/politiku, znanstvene institucije, međunarodnu suradnju ima i formalno, neformalno i informalno obrazovanje svakog pojedinca involviranog u ovo područje gospodarstva. Primarni cilj ovoga rada je istaknuti ulogu geografskog obrazovanja u razvoju kružnoga gospodarstva (bioekonomije) kojemu teži Republika Hrvatska preko razvojnog smjera 3 „Zelena i digitalna tranzicija“ (Nacionalna razvojna strategija 2030, 2020.). Sekundarni ciljevi rada su analizirati osnovne teorijske značajke bioekonomije, strukturu zaposlenosti i strukturu ostvarenog prometa u sektorima bioekonomije u državama Europske unije s posebnim naglaskom na stanje u Republici Hrvatskoj. Rezultati rada pokazuju da je hrvatska bioekonomija tek u početnom ciklusu razvoja. U predmetnom kurikulumu Geografije za osnovne škole i gimnazije (2019.) značajan je broj odgojno-obrazovnih ishoda koji se odnose na izvore energije, klimu i klimatske promjene, ekosustave, bioraznolikost, razvoj pametnih gradova, a usvajanje tih ishoda pridonosi stjecanju kompetencija nužnih za razvoj novih pristupa inovativnijih gospodarstava. U radu su primijenjene kvantitativne i kvalitativne metode rada. Analiza sadržaja kurikuluma, posebice razrade ishoda koji su u funkciji daljnjeg razvoja bioekonomije, temelj je za oblikovanje tema stručnog usavršavanja učitelja i nastavnika geografije kako bi inovativnije i učinkovitije vodili proces učenja i poučavanja tih sadržaja.

bioekonomija, Europska unija, kružno gospodarstvo, kurikulum, predtercijarno geografsko obrazovanje, Republika Hrvatska

nije evidentirano

engleski

THE ROLE OF PRE-TERTIARY GEOGRAPHY EDUCATION IN THE DEVELOPMENT OF BIOECONOMICS

nije evidentirano

bioeconomy, European Union, circular economy, curriculum, pre-tertiary geography education, Republic of Croatia

nije evidentirano

Podaci o izdanju

27 (2)

2022.

119-146

objavljeno

1331-2294

1848-9710

10.15291/geoadria.3422

Povezanost rada

Povezane osobe



Geografija

Poveznice