Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 124257

Efektivnost škole - kako ju procjenjivati?


Domović, Vlatka
Efektivnost škole - kako ju procjenjivati? // Didaktični in metodični vidiki prenove in razvoja izobraževanja: knjiga referatov z 2. mednarodnega znanstvenega posveta / Kramar, Martin ; Duh, Matjaž (ur.).
Maribor, Slovenija: Pedagoška fakulteta Maribor, 2003. str. 95-102 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 124257 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Efektivnost škole - kako ju procjenjivati?
(School effectiveness &#8211 ; ; how to asses it?)

Autori
Domović, Vlatka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Didaktični in metodični vidiki prenove in razvoja izobraževanja: knjiga referatov z 2. mednarodnega znanstvenega posveta / Kramar, Martin ; Duh, Matjaž - Maribor, Slovenija : Pedagoška fakulteta Maribor, 2003, 95-102

Skup
Didaktični in metodični vidiki prenove in razvoja izobraževanja

Mjesto i datum
Maribor, Slovenija, 22-23. 11. 2001

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
škola kao organizacija; školski učinci; unutarnji i vanjski učinci; modeli učinkovitosti
(school as an organisation; school effectiveness; internal and external outcomes; effectiveness as a multi-dimensional concept)

Sažetak
Škola je kao organizacija usmjerena na ostvarivanje određenih ciljeva, odnosno sve promjene koje se u nju uvode trebaju voditi povećanju njene djelotvornosti i učinkovitosti. Koncepti učinkovitosti (effectiveness) i djelotvornosti (efficiency) povezani su s produkcijskim ili proizvodnim procesom organizacije. Produkcijski proces može se ukratko objasniti kao transformacija ulaza u izlaze. Školski izlazi i učinci mogu biti dvojaki &#8211 ; ; unutarnji i vanjski. Unutarnji učinci su neposredni rezultati odgojno &#8211 ; ; obrazovne djelatnosti, koji se očituju u promjenama učenika u spoznajnom, psihomotornom i motivativnom području. Vanjski (dugoročniji) učinci manifestiraju se u djelovanju odgojno &#8211 ; ; obrazovne organizacije na okolinu. Učinkovitost ili efektivnost škole se može opisati kao opseg u kojem su ostvareni željeni školski izlazi, a djelotvornost kao željeni stupanj izlaza postignut uz najmanji mogući trošak. Pri procjeni učinkovitosti škole moguće je osloniti se na spoznaje teorije organizacije, koja definira učinkovitost kao multidimenzionalni konstrukt i naglašava važnost istovremene upotrebe različitih indikatora učinkovitosti izvedenih iz različitih organizacijskih modela (ciljni model, model resursa sustava, legitimacijski model, model strateških konstituenata, model organizacijskog učenja, model unutarnjih procesa, itd.). Osim teorijskih modela u radu će biti diskutirani i nalazi istraživanja učinkovitosti škola, objašnjene njihove slabosti i predloženi mogući pravci razvoja u području evaluacije školskih učinaka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Biologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0131002

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vlatka Domović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Domović, Vlatka
Efektivnost škole - kako ju procjenjivati? // Didaktični in metodični vidiki prenove in razvoja izobraževanja: knjiga referatov z 2. mednarodnega znanstvenega posveta / Kramar, Martin ; Duh, Matjaž (ur.).
Maribor, Slovenija: Pedagoška fakulteta Maribor, 2003. str. 95-102 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Domović, V. (2003) Efektivnost škole - kako ju procjenjivati?. U: Kramar, M. & Duh, M. (ur.)Didaktični in metodični vidiki prenove in razvoja izobraževanja: knjiga referatov z 2. mednarodnega znanstvenega posveta.
@article{article, author = {Domovi\'{c}, V.}, year = {2003}, pages = {95-102}, keywords = {\v{s}kola kao organizacija, \v{s}kolski u\v{c}inci, unutarnji i vanjski u\v{c}inci, modeli u\v{c}inkovitosti}, title = {Efektivnost \v{s}kole - kako ju procjenjivati and \#63;}, keyword = {\v{s}kola kao organizacija, \v{s}kolski u\v{c}inci, unutarnji i vanjski u\v{c}inci, modeli u\v{c}inkovitosti}, publisher = {Pedago\v{s}ka fakulteta Maribor}, publisherplace = {Maribor, Slovenija} }
@article{article, author = {Domovi\'{c}, V.}, year = {2003}, pages = {95-102}, keywords = {school as an organisation, school effectiveness, internal and external outcomes, effectiveness as a multi-dimensional concept}, title = {School effectiveness and \#38;\#8211 ; ; how to asses it and \#63;}, keyword = {school as an organisation, school effectiveness, internal and external outcomes, effectiveness as a multi-dimensional concept}, publisher = {Pedago\v{s}ka fakulteta Maribor}, publisherplace = {Maribor, Slovenija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font