Efektivnost škole - kako ju procjenjivati? (CROSBI ID 491820)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Domović, Vlatka
hrvatski
Efektivnost škole - kako ju procjenjivati?
Škola je kao organizacija usmjerena na ostvarivanje određenih ciljeva, odnosno sve promjene koje se u nju uvode trebaju voditi povećanju njene djelotvornosti i učinkovitosti. Koncepti učinkovitosti (effectiveness) i djelotvornosti (efficiency) povezani su s produkcijskim ili proizvodnim procesom organizacije. Produkcijski proces može se ukratko objasniti kao transformacija ulaza u izlaze. Školski izlazi i učinci mogu biti dvojaki &#8211 ; ; unutarnji i vanjski. Unutarnji učinci su neposredni rezultati odgojno &#8211 ; ; obrazovne djelatnosti, koji se očituju u promjenama učenika u spoznajnom, psihomotornom i motivativnom području. Vanjski (dugoročniji) učinci manifestiraju se u djelovanju odgojno &#8211 ; ; obrazovne organizacije na okolinu. Učinkovitost ili efektivnost škole se može opisati kao opseg u kojem su ostvareni željeni školski izlazi, a djelotvornost kao željeni stupanj izlaza postignut uz najmanji mogući trošak. Pri procjeni učinkovitosti škole moguće je osloniti se na spoznaje teorije organizacije, koja definira učinkovitost kao multidimenzionalni konstrukt i naglašava važnost istovremene upotrebe različitih indikatora učinkovitosti izvedenih iz različitih organizacijskih modela (ciljni model, model resursa sustava, legitimacijski model, model strateških konstituenata, model organizacijskog učenja, model unutarnjih procesa, itd.). Osim teorijskih modela u radu će biti diskutirani i nalazi istraživanja učinkovitosti škola, objašnjene njihove slabosti i predloženi mogući pravci razvoja u području evaluacije školskih učinaka.
škola kao organizacija; školski učinci; unutarnji i vanjski učinci; modeli učinkovitosti
nije evidentirano
engleski
School effectiveness &#8211 ; ; how to asses it?
nije evidentirano
school as an organisation; school effectiveness; internal and external outcomes; effectiveness as a multi-dimensional concept
nije evidentirano
Podaci o prilogu
95-102-x.
2003.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Didaktični in metodični vidiki prenove in razvoja izobraževanja: knjiga referatov z 2. mednarodnega znanstvenega posveta
Kramar, Martin ; Duh, Matjaž
Maribor: Pedagoška fakulteta Univerze v Mariboru
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096