Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Efektivnost škole - kako ju procjenjivati? (CROSBI ID 491820)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Domović, Vlatka Efektivnost škole - kako ju procjenjivati? // Didaktični in metodični vidiki prenove in razvoja izobraževanja: knjiga referatov z 2. mednarodnega znanstvenega posveta / Kramar, Martin ; Duh, Matjaž (ur.). Maribor: Pedagoška fakulteta Univerze v Mariboru, 2003. str. 95-102-x

Podaci o odgovornosti

Domović, Vlatka

hrvatski

Efektivnost škole - kako ju procjenjivati?

Škola je kao organizacija usmjerena na ostvarivanje određenih ciljeva, odnosno sve promjene koje se u nju uvode trebaju voditi povećanju njene djelotvornosti i učinkovitosti. Koncepti učinkovitosti (effectiveness) i djelotvornosti (efficiency) povezani su s produkcijskim ili proizvodnim procesom organizacije. Produkcijski proces može se ukratko objasniti kao transformacija ulaza u izlaze. Školski izlazi i učinci mogu biti dvojaki &#8211 ; ; unutarnji i vanjski. Unutarnji učinci su neposredni rezultati odgojno &#8211 ; ; obrazovne djelatnosti, koji se očituju u promjenama učenika u spoznajnom, psihomotornom i motivativnom području. Vanjski (dugoročniji) učinci manifestiraju se u djelovanju odgojno &#8211 ; ; obrazovne organizacije na okolinu. Učinkovitost ili efektivnost škole se može opisati kao opseg u kojem su ostvareni željeni školski izlazi, a djelotvornost kao željeni stupanj izlaza postignut uz najmanji mogući trošak. Pri procjeni učinkovitosti škole moguće je osloniti se na spoznaje teorije organizacije, koja definira učinkovitost kao multidimenzionalni konstrukt i naglašava važnost istovremene upotrebe različitih indikatora učinkovitosti izvedenih iz različitih organizacijskih modela (ciljni model, model resursa sustava, legitimacijski model, model strateških konstituenata, model organizacijskog učenja, model unutarnjih procesa, itd.). Osim teorijskih modela u radu će biti diskutirani i nalazi istraživanja učinkovitosti škola, objašnjene njihove slabosti i predloženi mogući pravci razvoja u području evaluacije školskih učinaka.

škola kao organizacija; školski učinci; unutarnji i vanjski učinci; modeli učinkovitosti

nije evidentirano

engleski

School effectiveness &#8211 ; ; how to asses it?

nije evidentirano

school as an organisation; school effectiveness; internal and external outcomes; effectiveness as a multi-dimensional concept

nije evidentirano

Podaci o prilogu

95-102-x.

2003.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Didaktični in metodični vidiki prenove in razvoja izobraževanja: knjiga referatov z 2. mednarodnega znanstvenega posveta

Kramar, Martin ; Duh, Matjaž

Maribor: Pedagoška fakulteta Univerze v Mariboru

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Biologija