Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Zastupljenost narodnih pesama u udžbenicima predmeta Muzička kultura u Republici Hrvatskoj i Republici Srbiji: analiza udžbenika za prva tri razreda osnovne škole (CROSBI ID 730155)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Ristivojević, Ana ; Svalina, Vesna Zastupljenost narodnih pesama u udžbenicima predmeta Muzička kultura u Republici Hrvatskoj i Republici Srbiji: analiza udžbenika za prva tri razreda osnovne škole // Zbornik radova Dvadeset četvrtog pedagoškog foruma scenskih umetnosti "Folklor u muzičkoj pedagogiji" / Petrović, Milena (ur.). Beograd: Fakultet muzičke umetnosti Beograd, 2022. str. 63-75

Podaci o odgovornosti

Ristivojević, Ana ; Svalina, Vesna

hrvatski

Zastupljenost narodnih pesama u udžbenicima predmeta Muzička kultura u Republici Hrvatskoj i Republici Srbiji: analiza udžbenika za prva tri razreda osnovne škole

Cilj ovog istraživanja je utvrđivanje rasprostranjenosti narodnih pesama namenjenih pevanju u nastavi muzičke kulture u prva tri razreda osnovne škole u Hrvatskoj i Srbiji. Istraživanje je sprovedeno analizom sadržaja udžbenika muzičke kulture za prva tri razreda koji su se koristili u hrvatskim i srpskim osnovnim školama u školskoj godini 2020./21. Odabrani su udžbenici četiri izdavača, po dva izdavača iz svake zemlje. Iz Hrvatske su izdavači Školska knjiga i Alfa, a iz Srbije Klet i Novi Logos. Metoda istraživanja koja se koristi u ovom istraživanju je metoda analize sadržaja i uspoređivanja udžbenika. Rezultati istraživanja pokazali su da je zastupljenost narodnih pesama u nastavi muzičke kulture u prva tri razreda osnovne škole dobra. Najveći broj narodnih pesama namenjenih pevanju nalazi se u udžbeniku za muzičku kulturu srpskog izdavača Novi Logos. U udžbenicima srpskih izdavača češće se pominju dodatni zadaci koje treba realizovati nakon učenja pesme na uho. To je najčešće izvođenje ili smišljanje koraka, ili izvođenje ili osmišljavanje ritmičke pratnje pesme. Narodne pesme nacionalnih manjina i pesme drugih bliskih naroda nisu zastupljene u velikom broju ni u jednom udžbeniku.

narodna pjesma, muzička nastava, osnovna škola, udžbenici

nije evidentirano

engleski

Representation of folk songs in textbooks of the subject Music Culture in the Republic of Croatia and the Republic of Serbia: Analysis of textbooks for the first three grades of primary school

nije evidentirano

folk song, music teaching, primary school, textbooks

nije evidentirano

Podaci o prilogu

63-75.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova Dvadeset četvrtog pedagoškog foruma scenskih umetnosti "Folklor u muzičkoj pedagogiji"

Petrović, Milena

Beograd: Fakultet muzičke umetnosti Beograd

978-86-81340-55-4

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti, Pedagogija