Teorija koristi i zadovoljstva - generacijske kohorte na društvenim mrežama (CROSBI ID 318692)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Barić-Šelmić, Snježana ;
hrvatski
Teorija koristi i zadovoljstva - generacijske kohorte na društvenim mrežama
Nova paradigma hibridne stvarnosti pretpostavlja kako je izlišno govoriti o dvije odvojene stvarnosti, stvarnoj i onoj virtualnoj. Kako se u novom okruženju snalaze generacijske kohorte: Baby Boomeri, generacija X, Y i Z, istražuje i analizira ovaj rad. Osnovna metodologija temeljena na teoriji koristi i zadovoljstva, istražit će koje su to gratifikacije za pojedine generacijske kohorte koje ostvaruju koristeći društvene mreže. Rad jasno definira generacijske kohorte te ispituje poznatost, korištenje, konzumiranje i produciranje društvenomrežnoga sadržaja te koristi i zadovoljstva ostvarena koristeći društvene mreže. Istraživačka kvantitativna metoda anketnog upitnika obuhvatila je uzorak od 968 ispitanika, od čega je 671 ispitanik u potpunosti i valjano ispunio anketni upitnik. Broj ispitanika prema stratumima je bio sljedeći: Baby Boomeri 97 ispitanika, generacija X 213, generacija Y 273 te generacija Novih Milenijalaca 83 ispitanika. Istraživanje pokazuje kako postoji osobna i društvena motivacija te potreba za oslobađanjem tenzija kao motivatora za usvajanje internetskih društvenih mreža. Ovo istraživanje utvrdilo je kako je osobna motivacija često prediktor korištenja društvenih mreža mlađih generacijskih kohorti, poglavito generacijske kohorte Novi Milenijalci (Z), kao i eskapizam koji je najzastupljeniji kod generacijske kohorte Novi Milenijalci. Oni su, uz pripadnike generacijske kohorte Y, također skloniji inovacijama. Generacija Baby Boomera pak koristi društvenu motivaciju kao prediktora korištenja društvenih mreža.
društvene mreže ; generacijske kohorte ; gratifikacija ; korist i zadovoljstvo ; novi mediji
nije evidentirano
engleski
Uses and Gratification Theory - Generation cohorts on Social Media
nije evidentirano
generation cohorts ; gratification ; new media ; social networks ; uses and gratification
nije evidentirano