Otpadak i umjetnost. Primjeri drugačijeg oblikovanja i tumačenja „skulpture“ i njezina okružja (CROSBI ID 729980)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Prančević, Dalibor ; Derado, Dora
hrvatski
Otpadak i umjetnost. Primjeri drugačijeg oblikovanja i tumačenja „skulpture“ i njezina okružja
Uvrštavanjem otpadnih materijala u umjetnost, napose skulpturu, bitno se proširilo i nepovratno promijenilo shvaćanje umjetnosti. Pojam junk arta i bliski mu pojmovi (npr. trash art, junk sculpture) nastali su kao reakcija na nova, drukčija skulpturalna, multimedijalna djela kakve se viđa još 1950-ih u svijetu, odnosno 1960-ih godina u Jugoslaviji, pa tako i Hrvatskoj. Za ilustrirati pomake u pristupu izradi skulpture i umjetnosti uopće, u članku se analiziraju neka od najranijih, kapitalnih primjera umjetnosti otpadaka na prostoru Hrvatske. Pritom se naglašava umjetničku tendenciju korištenja otpada pri izradi individualnih skulptura, ali i hoardinga (gomilanja) pri stvaranju umjetničkih ambijenata. Objašnjava se narav i povlače usporedbe među djelima kao što su projekt Antimuzeja V. D. Trokuta, životni i radni prostor Z. Dumanića u Rodriginoj 2 u Splitu, pojedina djela i izložbe V. Fischer te prostorni asamblaž/stan T. Gotovca.
umjetnost otpadaka, trash art, skulptura, Vladimir Dodig Trokut, Zlatan Dumanić, Vera Fischer, Tomislav Gotovac
nije evidentirano
engleski
Waste and Art: Examples of a Different Approach to Shaping and Interpreting „Sculpture“ and its Surroundings
nije evidentirano
trash art, sculpture, Vladimir Dodig Trokut, Zlatan Dumanić, Vera Fischer, Tomislav Gotovac
nije evidentirano
Podaci o prilogu
75-94.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Vuksanović, Suzana ; Ereš, Ana
Novi Sad: Muzej savremene umetnosti Vojvodine
978-86-6333-071-9
Podaci o skupu
Skulptura: Medij, metod, društvena praksa
ostalo
01.01.2021-01.01.2021
Novi Sad, Srbija