Skriveni kurikulum i kultura odgojno-obrazovne ustanove (CROSBI ID 74925)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Jančec, Lucija ; Čamber Tambolaš, Akvilina ; Vujičić, Lidija
hrvatski
Skriveni kurikulum i kultura odgojno-obrazovne ustanove
Rezultati prikazani u ovom radu dio su šireg istraživanja istoga naslova koji se trenutno provodi u sklopu znanstvenoistraživačkog projekta Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci. Za potrebe ovoga rada izdvaja se dio rezultata koji se odnose na utvrđivanje povezanosti različitih aspekata empatije odgajatelja kao dijela skrivenog kurikuluma i odgajateljeve obrazovne paradigme kao jedne od dimenzija kulture ustanove ranog odgoja. Istraživanje je provedeno online anketiranjem od listopada 2021. do siječnja 2022. godine na prigodnom uzorku od N=170 odgajatelja zaposlenih u različitim vrtićima Republike Hrvatske. Mjerni instrument obuhvaća tri upitnika koji ispituju odabrane čimbenike skrivenog kurikuluma te jedan upitnik za procjenu kulture odgojno-obrazovne ustanove. Podaci su analizirani na razini deskriptivne, inferencijalne i multivarijatne statistike. Dobiveni rezultati ukazuju na nepostojanje povezanosti između različitih aspekata empatije i obrazovne paradigme ispitanih odgajatelja. Utvrđeno je da se odgajatelji sa završenim diplomskim studijem u manjoj mjeri priklanjaju tradicionalnoj obrazovnoj paradigmi od onih sa završenim preddiplomskim studijem, dok na subskalama empatije nisu dobivene značajne razlike između ispitanika s obzirom na razinu obrazovanja. I konačno, rezultati su pokazali da duljina radnog staža nije statistički značajno povezana s empatijom i obrazovnom paradigmom odgajatelja.
dijete ; empatija ; institucija ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja ; obrazovna paradigma ; odgajatelj
Ovaj rad nastao je na temelju istraživanja provedenog u sklopu znanstveno-istraživačkog projekta Skriveni kurikulum i kultura odgojno- obrazovne ustanove, u sklopu „UNIRI PROJEKTI MLADIH ZNANSTVENIKA I UMJETNIKA“ na Sveučilištu u Rijeci u akad. god. 2020./2021.
engleski
Hidden curriculum and culture of an educational institution
nije evidentirano
child ; educational paradigm ; educator ; empathy ; institutions of early and preschool education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
1-20.
objavljeno
Podaci o knjizi
ZBORNIK Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2, In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević // BOOK OF PROCEEDINGS STOO2, Contemporary Themes in Education – CTE 2, In memoriam Professor Emeritus Milan Matijević
Strugar, Vladimir ; Feletar, Dragutin ; Drvodelić, Maja ; Jenko Miholić, Srna ; Jurkić Sviben, Tamara ; Oreški, Predrag ; Pavin Ivanec, Tea ; Prskalo, Ivan ; Tomić, Draženko ; Vignjević, Jelena ; Zergollern-Miletić, Lovorka
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zavod za znanstvenoistraživački rad u Bjelovaru Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti // Faculty of Teacher Education University of Zagreb, Institute for Scientific Research and Artistic Work in Bjelovar
2022.
978-953-380-002-8