Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Amor Patriae in Literary Journalism: Analysis of Croatian Homeland War Stories (CROSBI ID 318561)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Pšihistal, Ružica ; Tafra-Vlahović, Majda Amor Patriae in Literary Journalism: Analysis of Croatian Homeland War Stories // Collegium antropologicum, 46 (2022), 4; 329-334. doi: 10.5671/ca.46.4.9

Podaci o odgovornosti

Pšihistal, Ružica ; Tafra-Vlahović, Majda

engleski

Amor Patriae in Literary Journalism: Analysis of Croatian Homeland War Stories

The Homeland War in Croatia (1991-1995) resulted with a relatively great production of various hybrid nonfiction genres. War journalism in the mainstream media mainly reported facts by young unexperienced journalists. War reporting was dry and nowhere close to literary journalism. With one exception. In November 1991, Joža Vlahović, the doyen of Croatian journalism went to the frontline as a war reporter. This resulted in a series of short stories that fall into a wider scope called new journalism, literary journalism, immersion journalism, or narrative nonfiction. Hence, the research of these texts which were first published as war reports in 1991 in newspapers, and twenty years later gathered in a book significantly titled “Onaj rat je bio bolji” (That War Was Better), is a multidisciplinary research effort within literature and communication sciences to investigate these brilliant stories of a specific genre in always intriguing common ground of literature and journalism.

Joža Vlahović, literary journalism, nonfiction, war prose, homeland war

nije evidentirano

hrvatski

Amor patriae u književnoj publicistici: analiza hrvatskih priča iz Domovinskog rata /

Domovinski rat u Hrvatskoj (1991.-1995.) rezultirao je mnogobrojnim tekstovima različitih žanrova hibridne publicistike. Ratno novinarstvo u medijima glavne struje uglavnom je izvještavalo o činjenicama mladih neiskusnih novinara, a ratno izvještavanje bilo je najčešće bez literarnih kvaliteta. Uz vrijednu iznimku. U studenom 1991. Joža Vlahović, doajen hrvatskog novinarstva, odlazi na bojišnicu kao ratni izvjestitelj. To je rezultiralo nizom kratkih priča koje pripadaju širem krugu novinarstva, poznatijem po nazivima „novo novinarstvo“, „književno novinarstvo“, „književna publicistika“, „uronjeno novinarstvo“ ili „narativna nefikcija“. U radu se provodi analiza tekstova koji su kao ratni izvještaji prvi put objavljeni 1991. godine u novinama, a dvadesetak godina kasnije objedinjeni u knjizi znakovitog naslova “Onaj rat je bio bolji”. Istraživanje je provedeno multidisciplinarno te uključuje književnoznanstvenu analizu i komunikacijske znanosti kako bi se u tim briljantnim pričama specifičnog žanra otkrile dodirne točke književnosti i novinarstva.

Joža Vlahović, književna publicistika, nefikcija, ratna proza, Domovinski rat

nije evidentirano

Podaci o izdanju

46 (4)

2022.

329-334

objavljeno

0350-6134

1848-9486

10.5671/ca.46.4.9

Povezanost rada

Filologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Književnost

Poveznice
Indeksiranost