Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odnos čimbenika pozitivnog razvoja i afekata kod srednjoškolskih nastavnika (CROSBI ID 729924)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Vrdoljak, Gabrijela ; Mihić, Josipa ; Roviš, Darko ; Maglica, Toni ; Novak, Miranda Odnos čimbenika pozitivnog razvoja i afekata kod srednjoškolskih nastavnika // Psihologija u promociji cjeloživotnog razvoja, otključavanju potencijala i jačanju otpornosti pojedinca i zajednice / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Ambrosi-Randić, Neala ; Nakić Radoš, Sandra et al. (ur.). Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2022. str. 139-139

Podaci o odgovornosti

Vrdoljak, Gabrijela ; Mihić, Josipa ; Roviš, Darko ; Maglica, Toni ; Novak, Miranda

hrvatski

Odnos čimbenika pozitivnog razvoja i afekata kod srednjoškolskih nastavnika

Cilj istraživanja bio je ispitati odnos čimbenika pozitivnog razvoja i pozitivnih te negativnih afekata u zadnjih mjesec dana kod 1019 srednjoškolskih nastavnika. Negativni afekt podrazumijeva osjećaj subjektivnog distresa i averzivna raspoloženja kao što su ljutnja, strah, gađenje, krivnja i nervoza, dok se pozitivni afekt koji se odnose na visoku razinu energije, koncentraciju i ugodnu uključenost. Pozitivan razvoj opisan je pomoću 5C modela s pet razvojnih čimbenika: percipirana kompetentnost, samosvijest, snaga karaktera, povezanost s drugima i brižnost. Pozitivan razvoj mjeren je Revidiranom kratkom verzijom upitnika 5C za odrasle (Geldhof, 2017), a pozitivni i negativni afekti mjereni su Skraćenom verzijom skale pozitivnih i negativnih afektivnih doživljaja (Križanić, Kardum i Knezović, 2014). Rezultati su pokazali pozitivnu povezanost čimbenika pozitivnog razvoja sa pozitivnim afektom te negativnu povezanost čimbenika pozitivnog razvoja (osim brižnosti gdje se taj odnos nije pokazao značajnim) s negativnim afektom. Također, se pokazalo da pozitivne afekte značajno predviđaju: percipirana kompetentnost, samosvijest i povezanost s drugima (u pozitivnom smjeru), dok negativni afekt predviđaju samosvijest i socijalna povezanost s drugima (u negativnom smjeru). Ovi rezultati ukazuju na važnost pozitivnih čimbenika razvoja. Veća izraženost ovih čimbenika dovedena je u vezu s nižim negativnim afektom te višim pozitivnim afektom, a što je usko vezano uz subjektivnu dobrobiti pojedinca.

5C model pozitivnog razvoja, pozitivni i negativni afektivni doživljaji, nastavnici

nije evidentirano

engleski

Relation between factors of positive youth development and affects among secondary school teachers

nije evidentirano

5C positive youth development modle, positive and negative affects, teachers

nije evidentirano

Podaci o prilogu

139-139.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Psihologija u promociji cjeloživotnog razvoja, otključavanju potencijala i jačanju otpornosti pojedinca i zajednice

Kuterovac Jagodić, Gordana ; Ambrosi-Randić, Neala ; Nakić Radoš, Sandra ; Smojver-Ažić, Sanja

Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

978-953-49429-3-2

Podaci o skupu

29. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija u promociji cjeloživotnog razvoja, otključavanju potencijala i jačanju otpornosti pojedinca i zajednice

predavanje

01.01.2022-01.01.2022

Tuheljske Toplice, Hrvatska

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Psihologija