Odnos čimbenika pozitivnog razvoja i afekata kod srednjoškolskih nastavnika (CROSBI ID 729924)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Vrdoljak, Gabrijela ; Mihić, Josipa ; Roviš, Darko ; Maglica, Toni ; Novak, Miranda
hrvatski
Odnos čimbenika pozitivnog razvoja i afekata kod srednjoškolskih nastavnika
Cilj istraživanja bio je ispitati odnos čimbenika pozitivnog razvoja i pozitivnih te negativnih afekata u zadnjih mjesec dana kod 1019 srednjoškolskih nastavnika. Negativni afekt podrazumijeva osjećaj subjektivnog distresa i averzivna raspoloženja kao što su ljutnja, strah, gađenje, krivnja i nervoza, dok se pozitivni afekt koji se odnose na visoku razinu energije, koncentraciju i ugodnu uključenost. Pozitivan razvoj opisan je pomoću 5C modela s pet razvojnih čimbenika: percipirana kompetentnost, samosvijest, snaga karaktera, povezanost s drugima i brižnost. Pozitivan razvoj mjeren je Revidiranom kratkom verzijom upitnika 5C za odrasle (Geldhof, 2017), a pozitivni i negativni afekti mjereni su Skraćenom verzijom skale pozitivnih i negativnih afektivnih doživljaja (Križanić, Kardum i Knezović, 2014). Rezultati su pokazali pozitivnu povezanost čimbenika pozitivnog razvoja sa pozitivnim afektom te negativnu povezanost čimbenika pozitivnog razvoja (osim brižnosti gdje se taj odnos nije pokazao značajnim) s negativnim afektom. Također, se pokazalo da pozitivne afekte značajno predviđaju: percipirana kompetentnost, samosvijest i povezanost s drugima (u pozitivnom smjeru), dok negativni afekt predviđaju samosvijest i socijalna povezanost s drugima (u negativnom smjeru). Ovi rezultati ukazuju na važnost pozitivnih čimbenika razvoja. Veća izraženost ovih čimbenika dovedena je u vezu s nižim negativnim afektom te višim pozitivnim afektom, a što je usko vezano uz subjektivnu dobrobiti pojedinca.
5C model pozitivnog razvoja, pozitivni i negativni afektivni doživljaji, nastavnici
nije evidentirano
engleski
Relation between factors of positive youth development and affects among secondary school teachers
nije evidentirano
5C positive youth development modle, positive and negative affects, teachers
nije evidentirano
Podaci o prilogu
139-139.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Psihologija u promociji cjeloživotnog razvoja, otključavanju potencijala i jačanju otpornosti pojedinca i zajednice
Kuterovac Jagodić, Gordana ; Ambrosi-Randić, Neala ; Nakić Radoš, Sandra ; Smojver-Ažić, Sanja
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)
978-953-49429-3-2
Podaci o skupu
29. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija u promociji cjeloživotnog razvoja, otključavanju potencijala i jačanju otpornosti pojedinca i zajednice
predavanje
01.01.2022-01.01.2022
Tuheljske Toplice, Hrvatska