Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Trendovi i obrasci u istraživanju otvorenih obrazovnih resursa od 2018. do 2022. godine: bibliometrijska analiza (CROSBI ID 318409)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Papić, Anita Trendovi i obrasci u istraživanju otvorenih obrazovnih resursa od 2018. do 2022. godine: bibliometrijska analiza // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 65 (2022), 3; 147-170. doi: 10.30754/vbh.65.3.994

Podaci o odgovornosti

Papić, Anita

hrvatski

Trendovi i obrasci u istraživanju otvorenih obrazovnih resursa od 2018. do 2022. godine: bibliometrijska analiza

Cilj. Cilj je rada istražiti trendove i obrasce u globalnom znanstvenom istraživanju otvorenih obrazovnih resursa (Open Educational resources – OER) od 2018. do 2022. godine kako bi se došlo do najnovijih relevantnih spoznaja važnih i korisnih ne samo znanstvenicima i nastavnicima koji se bave otvorenim obrazovnim resursima nego cijeloj akademskoj zajednici, kao i donositeljima političkih odluka u okviru obrazovnih politika. Pristup/metodologija/dizajn. Sukladno unaprijed defi niranoj strategiji pretraživanja selektiran je za istraživanje relevantan korpus bibliografskih jedinica u bazama podataka Web of Science i Scopus. Kako bi se odgovorilo na postavljena istraživačka pitanja u radu je korištenjem skupa standardnih bibliometrijskih metoda provedena bibliometrijska analiza koja se temeljila na sljedećih šest pokazatelja: godina objave, distribucija po državama, distribucija po institucijama, časopisi, autori i ključne riječi. Na temelju odabranih ekstrahiranih podataka iz baza podataka Web of Science i Scopus pripremljena je vizualizacija rezultata u alatu VoSViewer. Rezultati. U pandemijskoj 2020. godini zanimanje stručne i znanstvene zajednice za OER-e dosegnulo je svoj vrhunac, odnosno zabilježen je nagli porast globalnih istraživanja vezanih uz OER-e. Na temelju rezultata istraživanja uočeno je da je najproduktivniji autor bio Daniel Burgos, najproduktivnija institucija bila je The Open University, najproduktivnija država bio je SAD, a najproduktivniji časopis bio je International Review of Research in Open and Distance Learning. Na temelju rezultata istraživanja uočena su tri intenzivnija trenda kolaboracije u vidu citiranja i koautorstva među: (1) kineskim i španjolskim autorima, (2) turskim i američkim autorima i (3) južnoafričkim i američkim autorima. Originalnost/vrijednost. Originalnost rada sastoji se u tome što rad daje uvid u trendove i obrasce u globalnom znanstvenom istraživanju otvorenih obrazovnih resursa u razdoblju neposredno prije te razdoblju tijekom same globalne pandemije uzrokovane bolešću COVID-19 koja je nesumnjivo dovela do naglog zaokreta obrazovanja na svim razinama prema ubrzanoj digitalnoj transformaciji te izvršila značajan utjecaj na postavljanje otvorenih obrazovnih resursa u središte pozornosti kako nastavnika tako i znanstvenika te šire javnosti.

bibliometrijska analiza ; otvoreni obrazovni resursi ; vizualizacija podataka

nije evidentirano

engleski

Trends and patterns in research regarding open educational resources between 2018 and 2022: a bibliometric analysis

nije evidentirano

bibliometric analysis ; data visualisation ; open educational resources ; OER

nije evidentirano

Podaci o izdanju

65 (3)

2022.

147-170

objavljeno

0507-1925

1334-6938

10.30754/vbh.65.3.994

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti

Poveznice
Indeksiranost