Istraživanje kulturološkog utjecaja na međunarodno poslovanje primjenom Hofstedeova modela (CROSBI ID 456003)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Levak, Mihaela
Merkaš, Zvonko
hrvatski
Istraživanje kulturološkog utjecaja na međunarodno poslovanje primjenom Hofstedeova modela
U današnje doba multinacionalnih korporacija i globalizma, poznavanje kulturoloških značajki pojedinih zemalja bitno je za svaku tvrtku koja želi unaprijediti i proširiti svoje poslovanje izvan nacionalnih granica. Kako bi se uspješno prilagodilo tržištu, nužno je razviti određenu kulturalnu inteligenciju, koja podrazumijeva upoznavanje s kulturnim vrijednostima različitih zemalja. Međunarodno poslovanje nužno podrazumijeva suradnju između različitih zemalja, pa time i kultura, čiji se utjecaj na samo poslovanje može izmjeriti modelom kojeg je razvio Gerard Hendrik Hofstede, nizozemski socijalni psiholog poznat po istraživanjima međukulturalnih grupa i organizacija. U skladu s njegovim istraživanjima, kojima se dijelom bavi i ovaj rad, dimenzije nacionalne kulture su: distanca moći, izbjegavanje nesigurnosti, individualizam nasuprot kolektivizmu, maskulinitet nasuprot feminitetu i vremenski horizont ciljeva. Svaku od tih dimenzija moguće je izmjeriti u svakoj zemlji svijeta, a one nam pomažu ustvrditi način na koji pojedina kultura shvaća svijet, a time i samo poslovanje. Na primjeru distance moći, koja se definira kao mjera u kojoj manje moćni dijelovi društva unutar institucija (bilo da se radi o bazičnoj instituciji kao što je obitelj ili o radnom mjestu) prihvaćaju da je moć nejednako raspodijeljena u društvu kao normalnu činjenicu, želimo dokazati koliko su kulture različite i kako to može utjecati na međunarodno poslovanje. Kulturalne su razlike jasno vidljive čak i u zemljama koje su geografski vrlo blizu, pa će se istraživanje fokusirati na nekoliko zemalja jugoistočne Europe i načinima na koje odabrana dimenzija kulture utječe na međusobno poslovanje.
kultura, međunarodno poslovanje, dimenzije nacionalne kulture, distanca moći.
nije evidentirano
engleski
90 / 5.000 Rezultati prijevoda Rezultat prijevoda Research on cultural influence on the international business using Hofstede's model
nije evidentirano
Culture, International Business, Dimensions of National Culture, Distance of Power
nije evidentirano
Podaci o izdanju
86
04.10.2022.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Zagreb