Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Istraživanje kulturološkog utjecaja na međunarodno poslovanje primjenom Hofstedeova modela (CROSBI ID 456003)

Ocjenski rad | diplomski rad

Levak, Mihaela Istraživanje kulturološkog utjecaja na međunarodno poslovanje primjenom Hofstedeova modela / Merkaš, Zvonko (mentor); Zagreb, . 2022

Podaci o odgovornosti

Levak, Mihaela

Merkaš, Zvonko

hrvatski

Istraživanje kulturološkog utjecaja na međunarodno poslovanje primjenom Hofstedeova modela

U današnje doba multinacionalnih korporacija i globalizma, poznavanje kulturoloških značajki pojedinih zemalja bitno je za svaku tvrtku koja želi unaprijediti i proširiti svoje poslovanje izvan nacionalnih granica. Kako bi se uspješno prilagodilo tržištu, nužno je razviti određenu kulturalnu inteligenciju, koja podrazumijeva upoznavanje s kulturnim vrijednostima različitih zemalja. Međunarodno poslovanje nužno podrazumijeva suradnju između različitih zemalja, pa time i kultura, čiji se utjecaj na samo poslovanje može izmjeriti modelom kojeg je razvio Gerard Hendrik Hofstede, nizozemski socijalni psiholog poznat po istraživanjima međukulturalnih grupa i organizacija. U skladu s njegovim istraživanjima, kojima se dijelom bavi i ovaj rad, dimenzije nacionalne kulture su: distanca moći, izbjegavanje nesigurnosti, individualizam nasuprot kolektivizmu, maskulinitet nasuprot feminitetu i vremenski horizont ciljeva. Svaku od tih dimenzija moguće je izmjeriti u svakoj zemlji svijeta, a one nam pomažu ustvrditi način na koji pojedina kultura shvaća svijet, a time i samo poslovanje. Na primjeru distance moći, koja se definira kao mjera u kojoj manje moćni dijelovi društva unutar institucija (bilo da se radi o bazičnoj instituciji kao što je obitelj ili o radnom mjestu) prihvaćaju da je moć nejednako raspodijeljena u društvu kao normalnu činjenicu, želimo dokazati koliko su kulture različite i kako to može utjecati na međunarodno poslovanje. Kulturalne su razlike jasno vidljive čak i u zemljama koje su geografski vrlo blizu, pa će se istraživanje fokusirati na nekoliko zemalja jugoistočne Europe i načinima na koje odabrana dimenzija kulture utječe na međusobno poslovanje.

kultura, međunarodno poslovanje, dimenzije nacionalne kulture, distanca moći.

nije evidentirano

engleski

90 / 5.000 Rezultati prijevoda Rezultat prijevoda Research on cultural influence on the international business using Hofstede's model

nije evidentirano

Culture, International Business, Dimensions of National Culture, Distance of Power

nije evidentirano

Podaci o izdanju

86

04.10.2022.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Zagreb

Povezanost rada

Interdisciplinarne humanističke znanosti