LEAN MENADŽMENT U PROIZVODNJI ELEKTRIČNIH AUTOMOBILA (CROSBI ID 455813)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Kekić Filipović, Martina
Perkov, Davor
hrvatski
LEAN MENADŽMENT U PROIZVODNJI ELEKTRIČNIH AUTOMOBILA
U užurbanoj okolini i blagodatima tehnologije, koristeći prijevozna sredstva cilj je sigurno i brzo stići do odredišta. Većina stanovništva je u voznom statusu i postalo je nezamislivo putovanje bez automobila, no pritom se ne vodi računa o tome koliko to stvara negativan utjecaj na okoliš. Iako popularni još prije 150 godina, električni automobili tada nisu mogli ostvariti značajnu proizvodnju i napredak, prvenstveno zbog loše infrastrukture, a duža putovanja zbog kratkog dometa i njegove najslabije karike ; čuvene baterije je bilo naprosto neizvedivo. Briga za okoliš i zbog sve većeg podizanja ekološke svijesti, potiče se proizvodnja električnih automobila koji ne ispuštaju stakleničke plinove. Lideri automobilske industrije upravo tu okolnost koriste kao priliku za inovativne izume i razvoj električnog automobila koji će postati dostatna zamjena automobilima s unutarnjim izgaranjem. Masovna proizvodnja koju je započeo Henry Ford s T-modelom nagovještava novi oblik upravljanja kako bi se mogla kvantitativno povećati isporuka automobila i prilagoditi zahtjevima kupaca, a na prvotnim greškama u Fordu, upravo Toyota uspostavlja temelje lean menadžmenta kakvog danas poznajemo. Lean menadžment kroz povijest postao je samostalna grana menadžmenta koja podiže sustav proizvodnje na novu razinu kvalitete i učinkovitosti s ciljem smanjenja troškova. Cilj diplomskog rada je prikazati razvoj, vrste, prednosti i nedostatke te specifičnosti električnog automobila čija je proizvodnja usko povezana s načelima lean menadžmenta kao relativno mlade grane menadžmenta, povezanost između inovativnog napretka proizvodnje električnog automobila i doprinosa lean menadžmenta kroz proizvodni ciklus. Lean menadžment prije svega orijentiran je na zahtjeve kupca, a proizvodni procesi obilježeni su imperativom za stalnim poboljšanjem i izvrsnosti. Postavljeni ciljevi proizvodnog procesa prvenstveno moraju biti shvaćeni i dobro iskomunicirani između zaposlenika, odnosno odjela koji sudjeluju u proizvodnji. Ako dođe do šumova u komunikaciji tada se ciljevi neće implementirati na očekivani način, a upravo alati lean menadžmenta omogućuju bolju povezanost u tvornici između odjela.
Elekrični automobil ; ekološka svijest ; masovna proizvodnja ; menadžment ;
nije evidentirano
engleski
LEAN MANAGEMENT IN THE PRODUCTION OF ELECTRIC CARS
nije evidentirano
Electric car ; environmental awareness ; mass production ; lean management ;
nije evidentirano
Podaci o izdanju
61
14.04.2022.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Libertas međunarodno sveučilište
Zagreb