Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stres učitelja u odnosu na prilagodbe za učenike s teškoćama tijekom nastave na daljinu (CROSBI ID 318277)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | domaća recenzija

Krampač-Grljušić, Aleksandra ; Duvnjak, Ivana ; Mihanović, Vesna Stres učitelja u odnosu na prilagodbe za učenike s teškoćama tijekom nastave na daljinu Časopis za socijalne djelatnosti, 1 (2022), 1; 1, 21. doi: 10.21465/czsd.2022.1.1.1

Podaci o odgovornosti

Krampač-Grljušić, Aleksandra ; Duvnjak, Ivana ; Mihanović, Vesna

hrvatski

Stres učitelja u odnosu na prilagodbe za učenike s teškoćama tijekom nastave na daljinu

Obrazovanje učenika s teškoćama za vrijeme pandemije pokazalo se uistinu izazovnim. Postojala je potreba za dodatnim prilagođavanjem individualiziranog pristupa učenicima s različitim teškoćama zbog održavanja nastave na daljinu, što je posljedično moglo dovesti do stresa učitelja. Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati zastupljenost učenika s teškoćama i vrstu primjerenog programa odgoja i obrazovanja. Također se željela ispitati razina stresa učitelja u odnosu na različite aktivnosti prilagođavanja za učenike s teškoćama za vrijeme održavanja nastave na daljinu tijekom pandemije u odnosu na tradicionalno poučavanje prije pandemije. U istraživanju je sudjelovalo 324 učitelja iz tri županije na području sjeveroistočne Hrvatske. Istraživanje je provedeno kao transverzalno u kojem su učitelji procijenili percipirani stres za vrijeme nastave na daljinu i za vrijeme tradicionalne nastave prije pojave pandemije. Dobiveni rezultati pokazuju da nastavu pohađa oko 10% učenika s teškoćama te preko 80% razreda ima barem jednog učenika s teškoćama. Najviše je onih učenika s teškoćama koji se školuju prema redovitom programu uz individualizirane postupke (57, 1%). Prema redovitom programu uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke školuje ih se 48, 1%, a 10, 8% ih se školuje po posebnom programu uz individualizirane postupke. Učitelji procjenjuju da su doživjeli značajno više razine stresa u svim područjima prilagodbi tijekom nastave na daljinu. Stresnije im je bilo prilagođavati nastavne i dodatne materijale, prilagođavati vrijeme za ispunjavanje zadataka, pružati individualnu podršku i prilagođavati postupke vrednovanja. Učitelji su bili izloženi različitim dodatnim izvorima stresa - prilagođavanju učenicima s teškoćama i nastavi na daljinu. Budući da učitelji inače doživljavaju visoke razine stresa, potrebno ih je što bolje pripremiti na krizne situacije te na načine prilagođavanja različitim potrebama učenicima, s ciljem preveniranja stresa i razvijanja adaptivnih načina suočavanja sa stresom.

učenici s teškoćama, prilagodbe, inkluzivno obrazovanje, nastava na daljinu, pandemija

nije evidentirano

engleski

Teacher stress in relation to the adjustment of children with disabilities to distance education

nije evidentirano

children with disabilities, personalised adaptation, inclusive education, distance teaching, pandemic

nije evidentirano

Podaci o izdanju

1 (1)

2022.

1

21

objavljeno

2975-4798

10.21465/czsd.2022.1.1.1

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Psihologija

Poveznice