Stres učitelja u odnosu na prilagodbe za učenike s teškoćama tijekom nastave na daljinu (CROSBI ID 318277)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Krampač-Grljušić, Aleksandra ; Duvnjak, Ivana ; Mihanović, Vesna
hrvatski
Stres učitelja u odnosu na prilagodbe za učenike s teškoćama tijekom nastave na daljinu
Obrazovanje učenika s teškoćama za vrijeme pandemije pokazalo se uistinu izazovnim. Postojala je potreba za dodatnim prilagođavanjem individualiziranog pristupa učenicima s različitim teškoćama zbog održavanja nastave na daljinu, što je posljedično moglo dovesti do stresa učitelja. Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati zastupljenost učenika s teškoćama i vrstu primjerenog programa odgoja i obrazovanja. Također se željela ispitati razina stresa učitelja u odnosu na različite aktivnosti prilagođavanja za učenike s teškoćama za vrijeme održavanja nastave na daljinu tijekom pandemije u odnosu na tradicionalno poučavanje prije pandemije. U istraživanju je sudjelovalo 324 učitelja iz tri županije na području sjeveroistočne Hrvatske. Istraživanje je provedeno kao transverzalno u kojem su učitelji procijenili percipirani stres za vrijeme nastave na daljinu i za vrijeme tradicionalne nastave prije pojave pandemije. Dobiveni rezultati pokazuju da nastavu pohađa oko 10% učenika s teškoćama te preko 80% razreda ima barem jednog učenika s teškoćama. Najviše je onih učenika s teškoćama koji se školuju prema redovitom programu uz individualizirane postupke (57, 1%). Prema redovitom programu uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke školuje ih se 48, 1%, a 10, 8% ih se školuje po posebnom programu uz individualizirane postupke. Učitelji procjenjuju da su doživjeli značajno više razine stresa u svim područjima prilagodbi tijekom nastave na daljinu. Stresnije im je bilo prilagođavati nastavne i dodatne materijale, prilagođavati vrijeme za ispunjavanje zadataka, pružati individualnu podršku i prilagođavati postupke vrednovanja. Učitelji su bili izloženi različitim dodatnim izvorima stresa - prilagođavanju učenicima s teškoćama i nastavi na daljinu. Budući da učitelji inače doživljavaju visoke razine stresa, potrebno ih je što bolje pripremiti na krizne situacije te na načine prilagođavanja različitim potrebama učenicima, s ciljem preveniranja stresa i razvijanja adaptivnih načina suočavanja sa stresom.
učenici s teškoćama, prilagodbe, inkluzivno obrazovanje, nastava na daljinu, pandemija
nije evidentirano
engleski
Teacher stress in relation to the adjustment of children with disabilities to distance education
nije evidentirano
children with disabilities, personalised adaptation, inclusive education, distance teaching, pandemic
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Psihologija