Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Drukčiji pristup oblikovanju nastave hrvatskoga jezika (CROSBI ID 318233)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Bjedov, Vesna ; Ivić, Vlatka Drukčiji pristup oblikovanju nastave hrvatskoga jezika // Acta Universitatis Wratislaviensis. Slavica Wratislaviensia, CLXXV (2022), No 4093; 207-237. doi: 10.19195/0137-1150.175.16

Podaci o odgovornosti

Bjedov, Vesna ; Ivić, Vlatka

hrvatski

Drukčiji pristup oblikovanju nastave hrvatskoga jezika

Oblikovanje nastave hrvatskoga jezika započinje nastavnikovom pripremom, tj. razmišljanjem o tome koji se ishodi učenja trebaju ostvariti, na kojim se nastavnim sadržajima mogu ostvariti, kako te ishode provjeriti, odnosno vrednovati te koji metodički instrumentarij primijeniti da bi se planirano i ostvarilo. U planiranju nastave hrvatskoga jezika nastavnicima je polazištem plan i program, odnosno kurikul, koji propisuje nastavne sadržaje, odnosno odgojno-obrazovne ishode. Trenutačno u Republici Hrvatskoj supostoji nekoliko nacionalnih dokumenata, a to su s jedne strane predmetni kurikulum Hrvatskoga jezika, čijim su polazištem ishodi učenja, a s druge strane nastavni planovi i programi za osnovnu školu, gimnazije i strukovne škole, čijim su polazištem nastavni sadržaji. Ta je temeljna razlika uvjetovala i promijenjen pristup planiranju nastave hrvatskoga jezika što je bilo poticajem za razmišljanje o tome na koji se način nastavnici pripremaju za nastavu hrvatskoga jezika prema predmetnom kurikulu, odnosno kako oblikuju nastavu hrvatskoga jezika. Budući da nastavnici svoj plan izvedbe nastave pismeno definiraju, istraživanje je obavljeno na 23 prikupljene pismene priprave za nastavni sat hrvatskoga jezika koje su činile građu ovoga istraživanja. U analizi prikupljene građe promatrane su i analizirane četiri utvrđene kategorije: ishodi učenja, aktivnosti, mediji i vrednovanje. Rezultati su pokazali zastupljenost svih ovih kategorija u prikupljenoj građi, iako u različitom omjeru. Najzastupljeniji su ishodi učenja, a najmanje zastupljeni mediji.

ishodi učenja, nastava hrvatskog jezika, priprava za nastavni sat, predmetni kurikul

nije evidentirano

engleski

Adifferent approach to designing Croatian language lessons

nije evidentirano

learning outcomes, Croatian language teaching, lesson plan, subject curriculum

nije evidentirano

Podaci o izdanju

CLXXV (No 4093)

2022.

207-237

objavljeno

0137-1150

10.19195/0137-1150.175.16

Povezanost rada

Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti

Poveznice