Utjecaj uvođenja eura na poslovanje multinacionalnih kompanija u Hrvatskoj (CROSBI ID 455761)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Guberac, Mirela
Roška, Vlasta
hrvatski
Utjecaj uvođenja eura na poslovanje multinacionalnih kompanija u Hrvatskoj
Uvođenje eura može pomoći multinacionalnim kompanijama u Hrvatskoj u povećanju konkurentnosti na tržištu, prvenstveno kroz gubitak transakcijskih troškova, gubitka valutnog rizika, bolje percepcije poduzeća i, shodno tome, mogućnosti povećanja tržišnog udjela i osvajanja novih tržišta eurozone. Prethodno navedeno vidljivo je i na primjeru multinacionalnih kompanija poput AD Plastika, Podravke i Atlantic Grupe. Naime, sve one posluju u više država i susreću se s rizicima vezanim uz različite valute u poslovanju, prvenstveno valutnim rizikom. Stoga bi uvođenje eura u Hrvatsku značajno olakšalo njihovo poslovanje budući da bi valutni rizik i tečajne razlike nestale. Samim time izvozne aktivnosti bi bile značajno olakšane, a došlo bi i do lakše usporedivosti cijena za investitore te povoljnije investicijske klime. S druge strane, među nedostacima uvođenja eura ističe se porast cijena te nastanak operativnih i financijskih troškova za kompanije. Ipak, prednosti uvođenja eura su svakako višestruke i nadmašuju nedostatke koji će imati kratkoročan efekt na poslovanje multinacionalnih kompanija.
uvođenje eura, multinacionalne kompanije, valutni rizik
nije evidentirano
engleski
The impact of the introduction of the euro on the operations of multinational companies in Croatia
nije evidentirano
introduction of the euro, multinational companies, currency risk
nije evidentirano
Podaci o izdanju
45
18.01.2022.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
ZAGREB