Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Optimizacija elektroenergetskog sustava kopnenih priključaka za hibridne i električne ro-ro putničke brodove (CROSBI ID 455629)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Panić, Ivan Optimizacija elektroenergetskog sustava kopnenih priključaka za hibridne i električne ro-ro putničke brodove / Cuculić, Aleksandar ; Valčić Marko (mentor); Rijeka, . 2022

Podaci o odgovornosti

Panić, Ivan

Cuculić, Aleksandar ; Valčić Marko

hrvatski

Optimizacija elektroenergetskog sustava kopnenih priključaka za hibridne i električne ro-ro putničke brodove

Brodovi koji plove na relativno kratkim rutama uz dobro poznat i ustaljen redoslijed plovidbe pogodniji su za implementaciju obnovljivih izvora energije zbog mogućnosti da se skladišta energije instalirana na plovnom objektu pune energijom s kopna. Primjena hladnog pogona ustaljena je praksa na ro-ro putničkim brodovima s konvencionalnom i potpuno integriranom električnom propulzijom, ali potrošnja i zahtjevi na raspoloživu snagu i energetski kapacitet kopnene infrastrukture značajno se mijenjaju ukoliko se uzme u obzir hibridizacija ili potpuna elektrifikacija elektroenergetskog sustava ro-ro putničkih brodova. Uzimajući u obzir sustav kopnene elektroenergetske mreže, sustav punjenja brodskih i kopnenih skladišta energije u lukama za ro-ro putničke brodove kao i elektroenergetsku topologiju ro-ro putničkih brodova koji vrše plovidbu na povezujućim rutama, moguće je optimalno odrediti zahtjeve koje hibridni ili potpuno električni ro-ro putnički brodovi postavljaju na kopnenu mrežu. U radu su analizirane sastavnice sustava kopnenih priključaka za punjenje i napajanje ro-ro putničkih brodova sa stanovišta proizvodnje, distribucije, prijenosa, skladištenja i potrošnje električne energije. Sistematski su analizirane brodske i kopnene elektroenergetske topologije kao i metode i načini prijenosa električne energije s kopna na brod. Istražena je i prezentirana metodologija određivanja i proračunavanja eksploatacijskog i operativnog profila ro-ro putničkog broda i zahtjeva za snagom koji brodski i kopneni električni potrošači postavljaju na kopnenu elektroenergetsku infrastrukturu. Analizirane su vrste i tipovi brodskih skladišta, kao i sustavi proizvodnje i napajanja vodikom kako bi se odredila opravdanost korištenja sustava kopnenih priključaka na hibridnim i električnim ro-ro putničkim brodovima. Izrađen je model sustava kopnenih priključaka određen kinematičkim modelom baterijskog skladišta energije, fotonaponske mreže i sklopovima energetske elektronike. Prezentirana je metodologija odabira i izrade reprezentativnih uzoraka sa svrhom određivanja reprezentativne proizvodnje i potrošnje električne energije. Analizirani su troškovi radnog vijeka sustava kopnenih priključaka. Izrađen je i evaluiran model optimizacije kopnenih priključaka za hibridne i električne ro-ro putničke brodove.

Optimizacija ; Kopneni priključci ; Ro-ro putnički brod ; Skladište energije

nije evidentirano

engleski

Shore charging power system optimization for hybrid and electric Ro-Ro passenger ships

nije evidentirano

Optimization ; Shore connection ; RO-RO passenger ship ; Energy storage.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

184

09.06.2022.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Rijeka

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport