Percepcija i poznavanje Montessori pedagogije među učiteljima primarnog obrazovanja (CROSBI ID 729511)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Rajić, Višnja ; Letina, Alena ; Canjek-Androić Sanja
hrvatski
Percepcija i poznavanje Montessori pedagogije među učiteljima primarnog obrazovanja
U radu su predstavljeni rezultati istraživanja čiji je cilj bio utvrditi kakvo je znanje učitelja primarnog obrazovanja o različitim aspektima i načelima pedagogije Marije Montessori, ispitati njihovu percepciju o prednostima i učinkovitosti njezinog pristupa te utvrditi postoji li korelacija među navedenim varijablama. Istraživanje je provedeno anketiranjem učitelja s područja Republike Hrvatske. Rezultati istraživanja pokazuju kako učitelji imaju pozitivnu percepciju i stavove o Montessori pristupu u obrazovanju, no imaju niži stupanj znanja o njegovim specifičnostima. Također, utvrđena je pozitivna korelacija između stupnja znanja učitelja i njihove percepcije i stavova o Montessori metodi. Navedeni rezultati ukazuju na potrebu edukacije učitelja o različitim aspekatima Montessori pedagogije. To posebno vrijedi za one njezine aspekte koji su jedinstveni u odnosu na druge obrazovne pristupe. Pozitivna percepcija i visoki stupanj poznavanja Montessori pristupa važni su čimbenici za uspješnu implementaciju njegovih elemenata u redovnu nastavu, pa ovakvo istraživanje donosi preliminarne rezultate za buduća akcijska istraživanja koja će se baviti tom problematikom. Također, rezultati ovoga istraživanja ukazuju na potrebu uključivanja učitelja u različite oblike cjeloživotnog obrazovanja i profesionalnog razvoja koji će obogatiti njihove spoznaje o Montessori pristupu i mogućnostima njegove primjene kojom se može znatno unaprijediti procese učenja, poučavanja i razvoja učeničkih kompetencija.
implementacija Montessori pristupa ; načela Montessori pedagogije ; odgojno-obrazovna praksa ; percepcija učitelja
nije evidentirano
engleski
Perception of and knowledge about Montessori pedagogy among primary school teachers
nije evidentirano
educational practice ; implementation of Montessori pedagogy ; principles of Montessori pedagogy ; teacher perception
nije evidentirano
Podaci o prilogu
23
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Velički, Damir ; Dumančić, Mario
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Zavod za znanstvenoistraživački rad u Bjelovaru Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti
978-953-380-002-8
Podaci o skupu
2. međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija "Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2, In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević"
predavanje
20.05.2022-21.05.2022
Zagreb, Hrvatska