Faktorska struktura VR-instrumenta u prostoru kognitivnih dimenzija studenata kineziologije (CROSBI ID 337129)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Katović, Darko
Viskić-Štalec, Nataša
hrvatski
Faktorska struktura VR-instrumenta u prostoru kognitivnih dimenzija studenata kineziologije
Korištenjem specifične tehnologije virtualne realnosti (VR) i primjenom programske podrške za kreiranje simulirane okoline, u ovom istraživanju razvijen je i eksperimentalno provjeren VR instrument. Metrijske karakteristike instrumenta VR-4WAY procijenjene su na uzorku studenata prve godine Kineziološkog fakulteta u Zagrebu (n = 82). Dobiveni su sljedeći koeficijenti pouzdanosti: SB = 0.70, = 0.79, te 6 = 0.83. Isti uzorak studenata testiran je i s 12 klasičnih kognitivnih testova. Faktorskom analizom ekstrahirana su dva faktora, spacijalni i perceptivni, i ukazala na pretežno spacijalni dio varijance VR instrumenta. Varijanca VR-4WAY testa istražena je regresijski analizom relacija ostalih kognitivnih testova s novim instrumentom. Upotrijebljeni skup psiholoških testova objasnio je proporciju od 0.41 varijance VR-4WAY testa, od kojih samo test za procjenu vizualne spacijalizacije ima statistički značajan parcijalni doprinos (0.30). Kako je jedna od namjera autora mjerni instrument koristiti na populaciji padobranaca, čija se aktivnost sastoji u izmjeni likova u slobodnom padu, izmjeren je i dodatni uzorak ispitanika od 24 padobranca s iskustvom u formacijskim skokovima. Univarijatnim testom provjerena je značajnost razlike centralnih parametara dvaju uzoraka ispitanika (studenti i padobranci). Rezultati ukazuju na značajno veće rezultate selekcionirane skupine padobranaca, koji se mogu objasniti većim iskustvom i adaptiranošću na rješavanje sličnih problema u realnoj sportskoj situaciji. Osnovna intencija rada je potvrđena. Virtualna realnost, može se u kineziologiji koristiti za procjenu reakcija ispitanika u rizičnim, ekstremnim i ostalim sportovima koji se odvijaju u uvjetima u kojima je mjerenje reakcija ispitanika nemoguće ili otežano, kao postupak u procjeni antropoloških sposobnosti ili kao dodatno sredstvo u trenažnom procesu. Osnovni problem pri konstrukciji testova uz pomoć nove tehnologije, a zbog beskonačno mogućeg variranja sadržaja, je postizanje dobrih mjernih karakteristika. Tome u prilog govori deset provedenih iteracija instrumenta. Prema mišljenju nekih domaćih i stranih autora, nije uputno komparirati mjerne vrijednosti klasičnih papir-olovka i VR-testova.
virtualna realnost (VR); kognitivna procjena; pouzdanost; valjanost; formacijski skokovi
nije evidentirano
engleski
Factor Structure of the VR-Instrument in the Space of Cognitive Dimensions in Kinesiology Students
nije evidentirano
virtual reality (VR); cognitive assessment; realibility; validity; skydiving - 4-WAY
nije evidentirano
Podaci o izdanju
92
15.07.2003.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Kineziološki fakultet u Zagrebu
Zagreb