Provjera metrijskih svojstava Advanced Measures of Music Audiation E. E. Gordona među studentima neglazbenicima u Hrvatskoj (CROSBI ID 317973)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Nikolić, Lidija
hrvatski
Provjera metrijskih svojstava Advanced Measures of Music Audiation E. E. Gordona među studentima neglazbenicima u Hrvatskoj
Cilj istraživanja bio je ispitati metrijska svojstva testa Advanced Measures of Music Audiation E. E. Gordona (1989) na uzorku studenata u Hrvatskoj kojima glazba nije glavni predmet studija. Istraživanje je provedeno sa studenticama odgojiteljskog studija na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku (N = 235). Deskriptivni pokazatelji AMMA testa i normalnost raspodjele rezultata na hrvatskom uzorku ne odstupaju od rezultata dobivenih prilikom standardizacije na američkom uzorku i poljskom uzorku kod studenata kojima glazba nije glavni predmet na studiju. Utvrđeno je kako koeficijent pouzdanosti AMMA testa izračunat split-half tehnikom iznosi 0, 87, a dobivene su i visoke vrijednosti interkorelacija između ukupnog testa te Tonalnog (r = 0, 88) i Ritamskog subtesta (r = 0, 87). Niže vrijednosti indeksa težine i diskriminativnosti (< 0, 20) najslabija su svojstva primjene AMMA testa na hrvatskom uzorku. Promatrajući ukupnost istraženih metrijskih svojstava, može se zaključiti kako je AMMA test pouzdan mjerni instrument za uporabu procjene auditivnih glazbenih sposobnosti kod studenata neglazbenika u Hrvatskoj.
glazbene sposobnosti, glazbeni potencijal, glazbeno obrazovanje, mjerni instrument, testiranje
Rad je objavljen na hrvatskom i engleskom jeziku
engleski
Verification of the metric properties of E. E. Gordon’s Advanced Measures of Music Audiation among non-music major students in Croatia
nije evidentirano
music abilities, music aptitude, music education, measuring instrument, testing
nije evidentirano
Podaci o izdanju
71 (2)
2022.
15-45
objavljeno
0037-654X
1849-532X
10.38003/sv.71.2.3
Povezanost rada
Glazbena umjetnost, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti, Pedagogija, Psihologija