Psihološko funkcioniranje nastavnika tijekom pandemije bolesti COVID-19 (CROSBI ID 792796)
Druge vrste radova | izvještaj
Podaci o odgovornosti
Živčić-Bećirević, Ivanka ; Smojver-Ažić, Sanja ; Đorđević, Mina
hrvatski
Psihološko funkcioniranje nastavnika tijekom pandemije bolesti COVID-19
Agencija za znanost i visoko obrazovanje (AZVO) u suradnji sa Sveučilišnim računskim centrom Sveučilišta u Zagrebu (Srce) i Sveučilištem u Rijeci provela je istraživanje o učincima pandemije bolesti COVID-19 na iskustvo visokoškolskih nastavnika u organizaciji i provedbi nastave tijekom akademske godine 2020./2021. te nošenju s pandemijskim okolnostima u akademskom okruženju. U ispitivanju je sudjelovalo 1 204 visokoškolskih nastavnika (60% nastavnica) koji su ispunili online upitnik. Rezultati istraživanja organizacije nastave pokazuju kako je dominantan oblik održavanja nastave na visokim učilištima u RH za većinu sudionika istraživanja (79 %) bila tzv. mješovita ili hibridna nastava (dio nastave u učionici, dio online). Rezultati ispitivanja psihološkog funkcioniranja visokoškolskih nastavnika tijekom pandemije upućuju na umjerenu uznemirenost nastavnika aktualnom situacijom. Nastavnici su podjednako uznemireni mogućnošću zaraze, kao i psihičkim posljedicama pandemije. Oko trećine nastavnika subjektivno procjenjuje da je došlo do pogoršanja njihovog psihičkog stanja, što je slično podacima dobivenim na Skali anksioznosti, depresivnosti i stresa. Umjerene i jače intenzitete simptoma anksioznosti doživljava 15 % nastavnika, a 22 % njih umjerene i jače intenzitete depresivnih simptoma. Premda je 13 % nastavnika razmišljalo o traženju stručne psihološke pomoći tijekom pandemije, samo 6 % njih ju je zaista i zatražilo. U visokoškolskim institucijama bilo bi korisno osigurati psihološku podršku i pomoć za nastavnike kako bi se osigurala lakša dostupnost svima onima koji za to imaju potrebu. Podjednak broj nastavnika izražava zadovoljstvo, kao i nezadovoljstvo, svojim aktualnim životom te ravnotežom između poslovnog i privatnog života. Istraživanje pokazuje da se nastavnici koriste s više različitih funkcionalnih načina nošenja sa stresom te većina njih doživljava razumijevanje i potporu bliskih osoba, a u nešto manjoj mjeri i potporu svoje institucije. Navedeno vjerojatno pomaže u suočavanju s aktualnom stresnom situacijom, zbog čega nastavnici pokazuju zadovoljavajuću i relativno dobru razinu funkcionalnosti, usprkos uznemirenosti pandemijom i njezinim posljedicama.
visokoškolski nastavnici ; COVID-19 ; psihološki simptomi ; stres
nije evidentirano
engleski
Psychological functioning of university teachers during the COVID-19 pandemic
nije evidentirano
university teachers, ; COVID-19 ; psychological symptoms ; stress
nije evidentirano
Podaci o izdanju
2021.
nije evidentirano
objavljeno