Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

DRAMSKE TEHNIKE I METODE KAO POTICAJ RAZVOJA PREDVJEŠTINA ČITANJA I PISANJA (CROSBI ID 317831)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Krumes, Irena ; Malenica, Valentina DRAMSKE TEHNIKE I METODE KAO POTICAJ RAZVOJA PREDVJEŠTINA ČITANJA I PISANJA // Danubius noster, 10 (2022), 3; 93-116. doi: 10.55072/DN.2022.3.93

Podaci o odgovornosti

Krumes, Irena ; Malenica, Valentina

hrvatski

DRAMSKE TEHNIKE I METODE KAO POTICAJ RAZVOJA PREDVJEŠTINA ČITANJA I PISANJA

Dramske su tehnike, metode i vježbe postupci kojima odgojitelji u svakodnevnom radu mogu poticati cjelokupni dječji razvoj. Bliske su dječjoj igri, a dijete predškolske dobi sva znanja, vještine i sposobnosti usvaja spontano kroz igru. Dramske metode dobro je integrirati u svakodnevni rad s djecom. No, nisu svi odgojitelji dovoljno educirani za provođenje dramskih metoda, a nerijetko se događa da nisu niti svjesni pozitivnih učinaka ovih metoda na dječji razvoj. Budući da dramske metode integriraju sva područja razvoja djeteta, prikladne su za poticanje razvoja čitanja i pisanja kao najvažnijih vještina za izazove suvremenoga društva. Uspješnost djeteta u predvještinama čitanja i pisanja može biti predznak buduće čitačke uspješnosti, ali i općeg uspjeha u školi. Zato je važno istražiti koliko često se ove metode primjenjuju kao priprema za početno čitanje i pisanje. U radu se anketnim istraživanjem ispituje koje vrste dramskih metoda u poticanju predvještina čitanja odgojitelji najčešće primjenjuju kao i njihove stavove o utjecaju dramskih metoda na poticanje ovih predvještina. U radu je provedeno kvantitativno istraživanje realizirano putem online ankete oblikovane u Google Forms programu. Ispitani su odgojitelji iz cijele Republike Hrvatske, a uzorak čini 112 odgojitelja iz 18 županija Republike Hrvatske. Istraživanje je pokazalo da odgojitelji primjenjuju dramske metode i imaju pozitivan stav prema njima, ali ne potiču sve predvještine čitanja i pisanja ovim metodama.

dramske metode, dramske tehnike, dramske igre, predškolski odgoj, predvježbe čitanje i pisanje

nije evidentirano

engleski

Drama techniques and methods as a stimulus for development pre-reading and writing skills

nije evidentirano

drama methods, drama techniques, drama games, preschool education, reading and writing exercises

nije evidentirano

Podaci o izdanju

10 (3)

2022.

93-116

objavljeno

2064-1060

10.55072/DN.2022.3.93

Povezanost rada

Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti

Poveznice