Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Autotransformator 80 MVA, 120/110 kV (CROSBI ID 328527)

Ocjenski rad | diplomski rad

Ćurćić, Marko Autotransformator 80 MVA, 120/110 kV / Kelemen, Tomislav (mentor); Zagreb, Fakultet elektrotehnike i računarstva, . 1904

Podaci o odgovornosti

Ćurćić, Marko

Kelemen, Tomislav

hrvatski

Autotransformator 80 MVA, 120/110 kV

U okviru najvišeg napona mreže 123 kV, susjedna Mađarska ima nazivni napon mreže 120 kV, a Hrvatska 110 kV. Da bi se mogli povezati i na toj razini napona, potrebna je međutransformacija 120/110 kV za nazivnu snagu 80 MVA i za napon kratkog spoja 6%. Za ovako bliske napone dolaze do izražajaja sve prednosti i svi nedostatci autotransformatorskoh spoja. Tipska snaga autotransformatora u odnosu na tipsku snagu transformatora s odvojenim namotima je 12 puta niža, ali istovremeno treba očekivati vrlo velike poteškoće s realizacijom traženog napona kratkog spoja. U standardnim varijantama s koncentričnim namotima, dobivaju se izrazito nepovoljni omjeri utroška aktivnog materijala i visoki dodatni gubici kao posljedica visikih rasipnih tokova. Za zadanu formulu kapitalizacije trebalo je istražiti nestandardna idejna i konstrukterska rješenja, te naći optimalno rješenje za autotratransformator zadanih karakteristika. Analizirana su četiri idejna rješenja i to dva s koncentričnim namotima u varijantama s trostupnom jezgrom i sa shell tipom jezgre, te dvije s koaksijalnim namotima pločastog tipa s istim varijantama jezgara. Kao ekonomski optimalno rješenje pokazala se varijanta s koaksijalnim pločastim namotima u kojoj su namoti na istom stupu smješteni aksijalno jedan iznad drugog. Ovakvo rješenje nudi znatno niže ukupne gubitke uz nižu proizvodnu cijenu autotransformatora, što uz zadanu formulu kapitalizacije rezultira razlikom u kapitaliziranoj cijeni od preko 40 %. Kao ograničavajući činilac u ovoj varijanti pokazalo se naprezanje papirne izolacije u slučaju kratkog spoja na niženaponskj strani. Problem je riješen specifičnom konstrukcijom steznog sustava koji uz najmanje moguće naprezanje papirne izolacije vodiča, omogućava dovoljno dobro hlađenje namota.

autotransformator; transformator u štednom spoju; rasipni induktivitet; elektromagnetske sile; gubici zbog vrtložnih struja

nije evidentirano

engleski

Autotransformer 80 MVA, 120/110 kV

nije evidentirano

autotransformer; stray inductance; electromagnetic forces; eddy losses

nije evidentirano

Podaci o izdanju

107

.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet elektrotehnike i računarstva

Zagreb

Povezanost rada

Elektrotehnika