Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Oblikovanje lektirne paradigme u Hrvatskom jeziku (CROSBI ID 729086)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Ćavar, Ana Oblikovanje lektirne paradigme u Hrvatskom jeziku // Hrvatski jezik: povijest i uloge nastavnog predmeta (knjižica sažetaka) / Jurić Tomašić, Josipa (ur.). Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 22-22

Podaci o odgovornosti

Ćavar, Ana

hrvatski

Oblikovanje lektirne paradigme u Hrvatskom jeziku

Školsku lektiru hrvatski jednojezičnici određuju kao "beletrističke tekstove koje su prema školskom programu učenici dužni pročitati" (Šonje 2000: 537). Lektira se, u onom značenju u kojemu je razumijemo danas, dakle kao utvrđeni popis najčešće književnih naslova za izvanškolsko čitanje, u osnovnoškolskim programskim dokumentima javlja razmjerno kasno, tek 70-ih godina 20. stoljeća. Ipak, izvanškolsko je čitanje cjelovitih tekstova pod različitim nazivima - kao privatna ili domaća lektira - bilo integralnim dijelom gimnazijske nastave književnosti već od 19. stoljeća, što se može potvrditi u učevnim osnovama i onodobnoj stručnoj periodici. Pritom su se oblici školske lektire pod utjecajem različitih čimbenika u gimnazijskoj i osobito u osnovnoškolskoj nastavi, s vremenom mijenjali do postupna oblikovanja lektirne paradigme kakvu poznajemo danas. Izlaganje donosi pregled koncepcija školske lektire u nastavi Hrvatskoga jezika na različitim odsječcima obrazovne okomice i to od uvođenja nastavnog predmeta u srednjoškolski odgojno-obrazovni sustav sredinom 19. stoljeća do danas.

Hrvatski jezik ; lektira ; koncepcije školske lektire

nije evidentirano

engleski

Shaping the required reading paradigm in Croatian language

nije evidentirano

Croatian language ; required reading ; concept of required reading

nije evidentirano

Podaci o prilogu

22-22.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Jurić Tomašić, Josipa

Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Podaci o skupu

Znanstveni skup Hrvatski jezik: povijest i uloge nastavnog predmeta

predavanje

01.02.2022-01.02.2022

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija