Oblikovanje lektirne paradigme u Hrvatskom jeziku (CROSBI ID 729086)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Ćavar, Ana
hrvatski
Oblikovanje lektirne paradigme u Hrvatskom jeziku
Školsku lektiru hrvatski jednojezičnici određuju kao "beletrističke tekstove koje su prema školskom programu učenici dužni pročitati" (Šonje 2000: 537). Lektira se, u onom značenju u kojemu je razumijemo danas, dakle kao utvrđeni popis najčešće književnih naslova za izvanškolsko čitanje, u osnovnoškolskim programskim dokumentima javlja razmjerno kasno, tek 70-ih godina 20. stoljeća. Ipak, izvanškolsko je čitanje cjelovitih tekstova pod različitim nazivima - kao privatna ili domaća lektira - bilo integralnim dijelom gimnazijske nastave književnosti već od 19. stoljeća, što se može potvrditi u učevnim osnovama i onodobnoj stručnoj periodici. Pritom su se oblici školske lektire pod utjecajem različitih čimbenika u gimnazijskoj i osobito u osnovnoškolskoj nastavi, s vremenom mijenjali do postupna oblikovanja lektirne paradigme kakvu poznajemo danas. Izlaganje donosi pregled koncepcija školske lektire u nastavi Hrvatskoga jezika na različitim odsječcima obrazovne okomice i to od uvođenja nastavnog predmeta u srednjoškolski odgojno-obrazovni sustav sredinom 19. stoljeća do danas.
Hrvatski jezik ; lektira ; koncepcije školske lektire
nije evidentirano
engleski
Shaping the required reading paradigm in Croatian language
nije evidentirano
Croatian language ; required reading ; concept of required reading
nije evidentirano
Podaci o prilogu
22-22.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Jurić Tomašić, Josipa
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Podaci o skupu
Znanstveni skup Hrvatski jezik: povijest i uloge nastavnog predmeta
predavanje
01.02.2022-01.02.2022
Zagreb, Hrvatska