Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Zašto i kako naš mozak čita (e-)tekst? (CROSBI ID 728950)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa

Šamo, Renata Zašto i kako naš mozak čita (e-)tekst? // Stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem Digitalno u knjižnici: izazovi digitalne posudbe i digitalnih usluga Pula, Hrvatska, 01.01.2022-01.01.2022

Podaci o odgovornosti

Šamo, Renata

hrvatski

Zašto i kako naš mozak čita (e-)tekst?

U XXI. stoljeću zabilježeno je oko 7000 različitih jezika u svijetu, svi su u stanju kontinuirane promjene, a samo ih dvjestotinjak ima oba koda – govoreni i pisani. Pisanje je nastalo prije tek 5400 godina, dok je abeceda stara samo 3800 godina, što je u evolucijskom smislu prekratko razdoblje da bi se u mozgu primata razvili posebni sklopovi za čitanje. Drugim riječima, naš mozak nije dizajniran za čitanje iako ne samo za čitanje. Rođeni smo zapravo nedovršeni, no začudna sposobnost našeg mozga da se uskladi s okruženjem omogućila nam je zavladati svim ekosustavima na Zemlji. Većina suvremenih teoretičara suglasno tvrdi kako je upravo jezik nastao kao rezultat interakcije triju složenih prilagodbenih sustava, a to su biološka evolucija, učenje te nastanak i očuvanje kulture. Unatoč tom genetskom nedostatku, to jest određenoj evolucijskoj nepripremljenosti, čovjek je sklon čitanju, pa se postavlja pitanje kako je ljudski mozak uopće naučio čitati, tim više kad se dobro zna da je čitanje iznimno složena sposobnost kojom upravljaju mehanizmi leksičkih procesa i procesa razumijevanja. Polazeći od činjenice da je Homo sapiens jedina vrsta primata koja čita te koja aktivno sama sebe poučava, izlaganje se temelji na kratkom prikazu arhitekture mozga, a potom na pregledu recentnih istraživanja kojima se autori koriste nastojeći objasniti glavne razlike između čitanja tiskanih i digitalnih tekstova te posljedično tumačiti proces učenja čitanjem takvih tekstova.

čitanje, tiskani i digitalni materijali, ljudski mozak kao procesor

nije evidentirano

engleski

Why and How Does Our Brain Read the (E-)Text?

nije evidentirano

reading, printed and digital materials, human brain as processor

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

Stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem Digitalno u knjižnici: izazovi digitalne posudbe i digitalnih usluga

ostalo

01.01.2022-01.01.2022

Pula, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti)