Slušni doživljaj na nastavi solfeggia: stanje i perspektive (CROSBI ID 728787)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Lovrinić, Nikola ; Goldin, Suzana ; Vidulin, Sabina
hrvatski
Slušni doživljaj na nastavi solfeggia: stanje i perspektive
Glazbeno obrazovanje u Republici Hrvatskoj dio je umjetničkog sustava obrazovanja usmjereno prema stjecanju znanja i razvoju vještina učenika, razumijevanju glazbenoga jezika, umjetničkom i kreativnom izražavanju. Solfeggio, kao temeljno područje glazbenoga obrazovanja, orijentirano je na spoznajnu dimenziju učenja, a rijetko se potiče emocionalna koja utječe na doživljaj i reakciju učenika (Vidulin i Kazić, 2021). Cilj prezentacije usmjeren je na analizu stanja nastave solfeggia u osnovnoj glazbenoj školi prema Nastavnom planu i programu (2006) i oblikovanje novih metodičkih strategija poučavanja. Moguća rješenja nalazimo u kreativnosti, otvorenosti i raznovrsnosti pristupa u nastavi solfeggia, a jedno od potencijalnih rješenja predstavlja višemodalno i interdisciplinarno slušanje glazbe (Vidulin, Plavšić i Žauhar, 2020). Polazeći od teze kako se spoznajno-emocionalnim slušanjem glazbe može osuvremeniti postojeća nastava solfeggia, prikazuju se načini rada na području slušanja glazbe. Detektiranje spoznajnih karakteristika putem zadataka ostaju važnim dijelom učenja, kojim se, uz emocionalno uključivanje učenika te poticanje razgovora o doživljajima, stanjima i asocijacijama nastalih uslijed slušanja, djeluje na njihov cjelovit razvoj. Kombinacija provjerenih modela uz iznalaženje novih dio je procesa osuvremenjivanja nastave kojima će se doživjeti i bolje razumjeti glazba. Premještaj fokusa sa spoznajnog na spoznajno-emocionalno slušanje potrebno je kako bi se utjecalo na status slušatelja, koji će na taj način moći identificirati vlastita emocionalna stanja. Ukoliko se slušanje glazbe poveže s emocionalnim uživljavanjem i iskazivanjem osobnih stajališta i uvjerenja, navedeno će utjecati na obogaćivanje glazbene i opće kulture učenika te na njihov holistički odgoj i obrazovanje. Takvim slušanjem izravno se istražuje suština glazbe jer se njezinim doživljajem i analizom osvještava puls vremena i društvenog okružja te potiče dječja mašta i unutarnje doživljavanje. Uz navedeno, otvoreni vidici, kreativnost i inicijativa, kao vrline neophodne za život i rad u 21. stoljeću, motivirajući su za učenike i učitelje, daju pozitivne rezultate u nastavi i vode ostvarivanju planiranih ciljeva i ishoda.
glazba, slušni doživljaj, solfeggio, spoznajno-emocionalni pristup, učenici
nije evidentirano
engleski
Auditory experience in ear training classes: State and perspectives
nije evidentirano
auditory experience, cognitive-emotional approach, ear training, music, students
nije evidentirano
Podaci o prilogu
150-151.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
25. Pedagoški forum scenskih umetnosti
predavanje
21.05.2022-22.05.2022
Beograd, Srbija