Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Slušni doživljaj na nastavi solfeggia: stanje i perspektive (CROSBI ID 728787)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Lovrinić, Nikola ; Goldin, Suzana ; Vidulin, Sabina Slušni doživljaj na nastavi solfeggia: stanje i perspektive. 2022. str. 150-151

Podaci o odgovornosti

Lovrinić, Nikola ; Goldin, Suzana ; Vidulin, Sabina

hrvatski

Slušni doživljaj na nastavi solfeggia: stanje i perspektive

Glazbeno obrazovanje u Republici Hrvatskoj dio je umjetničkog sustava obrazovanja usmjereno prema stjecanju znanja i razvoju vještina učenika, razumijevanju glazbenoga jezika, umjetničkom i kreativnom izražavanju. Solfeggio, kao temeljno područje glazbenoga obrazovanja, orijentirano je na spoznajnu dimenziju učenja, a rijetko se potiče emocionalna koja utječe na doživljaj i reakciju učenika (Vidulin i Kazić, 2021). Cilj prezentacije usmjeren je na analizu stanja nastave solfeggia u osnovnoj glazbenoj školi prema Nastavnom planu i programu (2006) i oblikovanje novih metodičkih strategija poučavanja. Moguća rješenja nalazimo u kreativnosti, otvorenosti i raznovrsnosti pristupa u nastavi solfeggia, a jedno od potencijalnih rješenja predstavlja višemodalno i interdisciplinarno slušanje glazbe (Vidulin, Plavšić i Žauhar, 2020). Polazeći od teze kako se spoznajno-emocionalnim slušanjem glazbe može osuvremeniti postojeća nastava solfeggia, prikazuju se načini rada na području slušanja glazbe. Detektiranje spoznajnih karakteristika putem zadataka ostaju važnim dijelom učenja, kojim se, uz emocionalno uključivanje učenika te poticanje razgovora o doživljajima, stanjima i asocijacijama nastalih uslijed slušanja, djeluje na njihov cjelovit razvoj. Kombinacija provjerenih modela uz iznalaženje novih dio je procesa osuvremenjivanja nastave kojima će se doživjeti i bolje razumjeti glazba. Premještaj fokusa sa spoznajnog na spoznajno-emocionalno slušanje potrebno je kako bi se utjecalo na status slušatelja, koji će na taj način moći identificirati vlastita emocionalna stanja. Ukoliko se slušanje glazbe poveže s emocionalnim uživljavanjem i iskazivanjem osobnih stajališta i uvjerenja, navedeno će utjecati na obogaćivanje glazbene i opće kulture učenika te na njihov holistički odgoj i obrazovanje. Takvim slušanjem izravno se istražuje suština glazbe jer se njezinim doživljajem i analizom osvještava puls vremena i društvenog okružja te potiče dječja mašta i unutarnje doživljavanje. Uz navedeno, otvoreni vidici, kreativnost i inicijativa, kao vrline neophodne za život i rad u 21. stoljeću, motivirajući su za učenike i učitelje, daju pozitivne rezultate u nastavi i vode ostvarivanju planiranih ciljeva i ishoda.

glazba, slušni doživljaj, solfeggio, spoznajno-emocionalni pristup, učenici

nije evidentirano

engleski

Auditory experience in ear training classes: State and perspectives

nije evidentirano

auditory experience, cognitive-emotional approach, ear training, music, students

nije evidentirano

Podaci o prilogu

150-151.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

25. Pedagoški forum scenskih umetnosti

predavanje

21.05.2022-22.05.2022

Beograd, Srbija

Povezanost rada

Glazbena umjetnost