Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Važnost osobina ličnosti u objašnjenju profesionalne dobrobiti nastavnika (CROSBI ID 728763)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Burić, Irena ; Parmač Kovačić, Maja ; Jakšić, Krešimir ; Balaž, Barbara ; Butković, Ana ; Penezić, Zvjezdan Važnost osobina ličnosti u objašnjenju profesionalne dobrobiti nastavnika // 29. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Knjiga sažetaka / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Ambrosi-Randić, Neala ; Nakić Radoš, Sandra et al. (ur.). Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2022. str. 49-49

Podaci o odgovornosti

Burić, Irena ; Parmač Kovačić, Maja ; Jakšić, Krešimir ; Balaž, Barbara ; Butković, Ana ; Penezić, Zvjezdan

hrvatski

Važnost osobina ličnosti u objašnjenju profesionalne dobrobiti nastavnika

Ličnost nastavnika prepoznata je kao važan čimbenik u predviđanju niza profesionalnih ishoda kao što su sagorijevanje na poslu, radna uspješnost i motivacija. Većina ranijih istraživanja razmatrala je isključivo ulogu Velikih pet dimenzija ličnosti (ekstraverzija, ugodnost, savjesnost, negativna emocionalnost ili neuroticizam, otvorenost) iako suvremene konceptualizacije ličnosti naglašavaju njezinu hijerarhijsku strukturu i važnost faceta (npr. asertivnost, razina energije i društvenost čine facete ekstraverzije) u objašnjenju niza životnih ishoda. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati povezanost domena i faceta Velikih pet dimenzija ličnosti i osnovnih indikatora profesionalne dobrobiti nastavnika – zadovoljstva poslom, emocionalne iscrpljenosti i želje za napuštanjem nastavničke profesije. U istraživanju je sudjelovalo 1123 nastavnika (879 žena) iz 73 srednje škole u Republici Hrvatskoj. Nastavnici su u prosjeku imali 16 godina iskustva u poučavanju. Podaci su prikupljeni u dvije vremenske točke – nastavnici su dali samoprocjene ličnosti (na razini domena i faceta) na početku školske godine te samoprocjene zadovoljstva poslom, emocionalne iscrpljenosti i želje za napuštanjem profesije pred kraj školske godine. Sudjelovanje u istraživanju je bilo dobrovoljno i anonimno. Rezultati su pokazali da su sve domene i facete, uz izuzetak domene i faceta otvorenosti, bile povezane s analiziranim indikatorima profesionalne dobrobiti. Veće razine ekstraverzije, ugodnosti i savjesnosti, kao i veće razine faceta unutar ovih dimenzija, bile su povezane s većim zadovoljstvom poslom, manjom emocionalnom iscrpljenošću te slabije izraženom željom za napuštanjem profesije. Suprotno tome, negativna emocionalnost i njezine facete bile su povezane sa sniženim zadovoljstvom poslom, ali povećanom emocionalnom iscrpljenošću i izraženijom željom za napuštanjem profesije. Kada je riječ o otvorenosti, jedino je faceta kreativne imaginacije bila pozitivno povezana sa zadovoljstvom poslom i negativno s emocionalnom iscrpljenošću. Ovo istraživanje istaknulo je važnost osobina ličnosti nastavnika kao zaštitnih ili rizičnih čimbenika u oblikovanju njihove profesionalne dobrobiti što predstavlja važan korak u podizanju svijesti o ulozi specifičnih individualnih karakteristika u profesionalnom funkcioniranju nastavnika.

nastavnici ; ličnost ; domene i facete Velikih pet ; profesionalna dobrobit

nije evidentirano

engleski

The importance of personality traits in explaining teacher professional wellbeing

nije evidentirano

teachers ; personality ; Big Five domains and facets ; professional well-being

nije evidentirano

Podaci o prilogu

49-49.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

29. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Knjiga sažetaka

Kuterovac Jagodić, Gordana ; Ambrosi-Randić, Neala ; Nakić Radoš, Sandra ; Smojver-Ažić, Sanja

Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

978-953-49429-3-2

Podaci o skupu

29. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija u promociji cjeloživotnog razvoja, otključavanju potencijala i jačanju otpornosti pojedinca i zajednice

predavanje

01.01.2022-01.01.2022

Tuheljske Toplice, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija