Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Je li za profesionalnu dobrobit nastavnika važan način na koji percipiraju uključenost svojih učenika na nastavi? (CROSBI ID 728757)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Balaž, Barbara ; Burić, Irena ; Huić, Aleksandra ; Šimunović, Mara ; Je li za profesionalnu dobrobit nastavnika važan način na koji percipiraju uključenost svojih učenika na nastavi? // 29. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Knjiga sažetaka / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Ambrosi-Randić, Neala ; Nakić Radoš, Sandra et al. (ur.). Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2022. str. 50-50

Podaci o odgovornosti

Balaž, Barbara ; Burić, Irena ; Huić, Aleksandra ; Šimunović, Mara ;

hrvatski

Je li za profesionalnu dobrobit nastavnika važan način na koji percipiraju uključenost svojih učenika na nastavi?

Iako istraživanja pokazuju da je uključenost učenika na nastavi povezana s mnogobrojnim pozitivnim akademskim ishodima kod učenika, manje se zna o ulozi nastavničke percepcije uključenosti učenika s profesionalnim ishodima kod nastavnika. U skladu s modelom radnih zahtjeva i resursa, percepcija učeničke uključenosti, odnosno neuključenosti na nastavi može se smatrati važnim resursom, odnosno zahtjevom u formiranju zadovoljstva poslom i sagorijevanje na poslu koji pak utječu na odluku nastavnika o napuštanju nastavničke profesije. Stoga je cilj ovog rada bio ispitati posredujuću ulogu emocionalne iscrpljenosti i zadovoljstva poslom nastavnika u odnosu između percepcije učeničke uključenosti i neuključenosti na nastavi te želje za napuštanjem profesije kod nastavnika. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 1107 nastavnika iz 73 srednje škole s područja Republike Hrvatske. Nastavnici su ispunili skale o percipiranoj emocionalnoj i ponašajnoj uključenosti i neuključenosti svojih učenika na nastavi, svom zadovoljstvu poslom, emocionalnoj iscrpljenosti te želji za napuštanjem profesije. Rezultati su pokazali da su nastavnici koji percipiraju uključenost svojih učenika na nastavi višom, zadovoljniji svojim poslom što je zauzvrat povezano s manje izraženom namjerom napuštanja nastavničke profesije. Suprotno tome, nastavnici koji svoje učenike vide kao one koji su u većoj mjeri neuključeni u nastavu, imali su sniženo zadovoljstvo poslom što je zauzvrat bilo povezano s većom namjerom napuštanja profesije. Nadalje, nastavnici koji imaju učenike koji su više uključeni u nastavu, iskazivali su o manjim razinama emocionalne iscrpljenosti što je zauzvrat bilo povezano s manjom željom za napuštanjem profesije. Naposljetku, veća percipirana neuključenost učenika bila je povezana s izraženijom emocionalnom iscrpljenošću što je pak pridonosilo većoj želji za napuštanjem profesije. Percipirana (ne)uključenost učenika na nastavi oblikovala je želju za napuštanjem profesije isključivo posredno putem zadovoljstva poslom i emocionalne iscrpljenost. Izuzetak je percipirana uključenost učenika na nastavi koja je, osim preko zadovoljstva poslom, želji za napuštanjem profesije doprinosila i izravno (premda je snaga ove povezanosti bila niska). Ovo istraživanje istaknulo je učeničku uključenost i neuključenost percipiranu od strane nastavnika kao važan radni resurs, odnosno zahtjev nastavničkog posla, a koji je povezan s pozitivnim i negativnim indikatorima profesionalne dobrobiti nastavnika.

nastavnici ; percipirana (ne)uključenost učenika na nastavi ; zadovoljstvo poslom ; emocionalna iscrpljenost ; želja za napuštanjem profesije

nije evidentirano

engleski

Is the perception of students' engagement during class important for teacher professional well-being?

nije evidentirano

teachers ; perceived students' (dis)engagement during class ; job satisfaction ; emotional exhaustion ; intention to leave the profession

nije evidentirano

Podaci o prilogu

50-50.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

29. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Knjiga sažetaka

Kuterovac Jagodić, Gordana ; Ambrosi-Randić, Neala ; Nakić Radoš, Sandra ; Smojver-Ažić, Sanja

Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

978-953-49429-3-2

Podaci o skupu

29. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija u promociji cjeloživotnog razvoja, otključavanju potencijala i jačanju otpornosti pojedinca i zajednice

predavanje

01.01.2022-01.01.2022

Tuheljske Toplice, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija