Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

STRUČNO USAVRŠAVANJE UČITELJA U FUNKCIJI UNAPREĐENJA NASTAVE BIOLOGIJE (CROSBI ID 728745)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | domaća recenzija

Labak, Irena ; Kujundžić, Ivan ; Bognar, Branko STRUČNO USAVRŠAVANJE UČITELJA U FUNKCIJI UNAPREĐENJA NASTAVE BIOLOGIJE // 5. dani obrazovnih znanosti Zagreb, Hrvatska, 19.10.2022-20.10.2022

Podaci o odgovornosti

Labak, Irena ; Kujundžić, Ivan ; Bognar, Branko

hrvatski

STRUČNO USAVRŠAVANJE UČITELJA U FUNKCIJI UNAPREĐENJA NASTAVE BIOLOGIJE

Istraživanje je provedeno s ciljem praćenja promjena u poučavanju Biologije tijekom stručnog usavršavanja koje uključuje podršku stručnjaka i primjenu naučenog, kritičku analizu te samorefleksiju. Učiteljice Biologije tijekom školske godine 2021./2022. stručno su se usavršavale sudjelovanjem na stručnim skupovima i online zajednicama učenja na kojima se raspravljalo o videozapisima njihove nastave. Intencija stručnog usavršavanja bila je izazvati promjene u nastavi koje osiguravaju aktivno učenje uz učeničko konstruiranje znanja na višim kognitivnim razinama. Za potrebe istraživanja analizirani su video zapisi nastave pet učiteljica. Prvo se obrascem za praćenje nastave analizirala inicijalna snimka svake učiteljice koji je snimljen prije početka stručnog usavršavanja kako bi se utvrdila moguća unaprjeđenja. Utvrđeni su sljedeći aspekti za unaprjeđenje: potrebno je uvesti poticaj učenicima da više postavljaju pitanja vezano za sadržaj koji se uči te da slobodno iznose svoje ideje i traže pojašnjenja kao i postavljanje pitanja učenicima koji osiguravaju višu kognitivnu razinu njihovog mišljenja. Utvrdili smo kako je važno poticati učenike da vlastitim riječima iskažu svoje razumijevanje sadržaja i da samostalno vode bilješke. Na početku sata je potrebno istaknuti cilj radi formativnog vrednovanja te poticati učenike da prate i provjeravaju svoje uratke te da procijene vlastito napredovanje. Nakon toga je uslijedio stručni skup i tematska zajednica učenja o utvrđenim aspektima koje je potrebno unaprijediti te su učiteljice naučeno samostalno trebale ostvariti u svojoj nastavi. Većina predviđenih unapređenja nije implementirana u nastavi pa tako izostaje poticaj učenicima da više postavljaju pitanja vezano za sadržaj koji se uči i da samostalno vode bilješke, da prate i provjeravaju svoje uratke te da procjene vlastito napredovanje. Također izostaje postavljenje ciljeva nastavnog sata. U nastavku stručnog usavršavanja učiteljice su dobile priručnik s gotovim pripremama za nastavu koji su izradili eksperti. Ovaj pristup unaprijedio je sve aspekte koje prvi oblik podrške nije, osim poticaja učenicima da procjene vlastito napredovanje u učenju. To ukazuje da je učiteljima u prvoj fazi ostvarivanja promjena potrebna veća i konkretnija podrška u pripremanju nastave. Kada ovladaju novim pristupima, učiteljima je moguće prepustiti veću autonomiju u osmišljavanju i ostvarivanju nastave. Istraživanje je provedeno u sklopu projekta „Stručno usavršavanje učitelja u funkciji unapređenja rezultata učenja učenika osnovne škole u prirodoslovnom i matematičkom području“ financiranog od strane Hrvatske zaklade za znanost (IP-2018-01- 8363).

analiza videozapisa nastave ; nastava biologije ; refleksija ; stručno usavršavanje

nije evidentirano

engleski

STRUČNO USAVRŠAVANJE UČITELJA U FUNKCIJI UNAPREĐENJA NASTAVE BIOLOGIJE

nije evidentirano

analiza videozapisa nastave ; nastava biologije ; refleksija ; stručno usavršavanje

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

5. dani obrazovnih znanosti

predavanje

19.10.2022-20.10.2022

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija