STRUČNO USAVRŠAVANJE UČITELJA U FUNKCIJI UNAPREĐENJA NASTAVE BIOLOGIJE (CROSBI ID 728745)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Labak, Irena ; Kujundžić, Ivan ; Bognar, Branko
hrvatski
STRUČNO USAVRŠAVANJE UČITELJA U FUNKCIJI UNAPREĐENJA NASTAVE BIOLOGIJE
Istraživanje je provedeno s ciljem praćenja promjena u poučavanju Biologije tijekom stručnog usavršavanja koje uključuje podršku stručnjaka i primjenu naučenog, kritičku analizu te samorefleksiju. Učiteljice Biologije tijekom školske godine 2021./2022. stručno su se usavršavale sudjelovanjem na stručnim skupovima i online zajednicama učenja na kojima se raspravljalo o videozapisima njihove nastave. Intencija stručnog usavršavanja bila je izazvati promjene u nastavi koje osiguravaju aktivno učenje uz učeničko konstruiranje znanja na višim kognitivnim razinama. Za potrebe istraživanja analizirani su video zapisi nastave pet učiteljica. Prvo se obrascem za praćenje nastave analizirala inicijalna snimka svake učiteljice koji je snimljen prije početka stručnog usavršavanja kako bi se utvrdila moguća unaprjeđenja. Utvrđeni su sljedeći aspekti za unaprjeđenje: potrebno je uvesti poticaj učenicima da više postavljaju pitanja vezano za sadržaj koji se uči te da slobodno iznose svoje ideje i traže pojašnjenja kao i postavljanje pitanja učenicima koji osiguravaju višu kognitivnu razinu njihovog mišljenja. Utvrdili smo kako je važno poticati učenike da vlastitim riječima iskažu svoje razumijevanje sadržaja i da samostalno vode bilješke. Na početku sata je potrebno istaknuti cilj radi formativnog vrednovanja te poticati učenike da prate i provjeravaju svoje uratke te da procijene vlastito napredovanje. Nakon toga je uslijedio stručni skup i tematska zajednica učenja o utvrđenim aspektima koje je potrebno unaprijediti te su učiteljice naučeno samostalno trebale ostvariti u svojoj nastavi. Većina predviđenih unapređenja nije implementirana u nastavi pa tako izostaje poticaj učenicima da više postavljaju pitanja vezano za sadržaj koji se uči i da samostalno vode bilješke, da prate i provjeravaju svoje uratke te da procjene vlastito napredovanje. Također izostaje postavljenje ciljeva nastavnog sata. U nastavku stručnog usavršavanja učiteljice su dobile priručnik s gotovim pripremama za nastavu koji su izradili eksperti. Ovaj pristup unaprijedio je sve aspekte koje prvi oblik podrške nije, osim poticaja učenicima da procjene vlastito napredovanje u učenju. To ukazuje da je učiteljima u prvoj fazi ostvarivanja promjena potrebna veća i konkretnija podrška u pripremanju nastave. Kada ovladaju novim pristupima, učiteljima je moguće prepustiti veću autonomiju u osmišljavanju i ostvarivanju nastave. Istraživanje je provedeno u sklopu projekta „Stručno usavršavanje učitelja u funkciji unapređenja rezultata učenja učenika osnovne škole u prirodoslovnom i matematičkom području“ financiranog od strane Hrvatske zaklade za znanost (IP-2018-01- 8363).
analiza videozapisa nastave ; nastava biologije ; refleksija ; stručno usavršavanje
nije evidentirano
engleski
STRUČNO USAVRŠAVANJE UČITELJA U FUNKCIJI UNAPREĐENJA NASTAVE BIOLOGIJE
nije evidentirano
analiza videozapisa nastave ; nastava biologije ; refleksija ; stručno usavršavanje
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
5. dani obrazovnih znanosti
predavanje
19.10.2022-20.10.2022
Zagreb, Hrvatska