Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

UNAPRJEĐENJE KOMPETENCIJSKOG PROFILA SVEUČILIŠNIH NASTAVNIKA (CROSBI ID 728744)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | domaća recenzija

Labak, Irena ; Blažetić, Senka UNAPRJEĐENJE KOMPETENCIJSKOG PROFILA SVEUČILIŠNIH NASTAVNIKA // 5. dani obrazovnih znanosti Zagreb, Hrvatska, 19.10.2022-20.10.2022

Podaci o odgovornosti

Labak, Irena ; Blažetić, Senka

hrvatski

UNAPRJEĐENJE KOMPETENCIJSKOG PROFILA SVEUČILIŠNIH NASTAVNIKA

S ciljem unapređenja kompetencijskog profila nastavnicima Odjela za biologiju, Sveučilišta J.J. Strossmayera u Osijeku pružena je podrška u jačanju znanja i vještina konstruktivno usklađenog poučavanja i vrednovanja koje ujedno služe u planiranju osobnog profesionalnog razvoja u dijelu nastavničkih kompetencija. Podrška je podrazumijevala pohađanje radionica tematski usklađenim utvrđenim zajedničkim aspektima za unaprjeđenje te ishodima i aktivnostima kurikula na razini kolegija. Tijekom radionica nastavnici su stjecali znanja i vještine o poučavanju i vrednovanju na način da su u ulozi studenata usvajali određene strategije i metode, a u ulozi nastavnika su vježbali didaktičko-metodičko oblikovanje svoje nastavne prakse. Nakon radionica uslijedila je implementacija naučenog tijekom čega su kao refleksijski alat koristili unaprijed zadane protokole. Refleksijom su izdvojeni specifičniji aspekti za unaprjeđenje te je izdvojena potreba didaktičko-metodičke podrške u planiranju i realizaciji kurikula na razini nastavne jedinice. Zbog toga su održane konzultacije s nastavnicima koje su kao oblik podrške izazvale određena unaprjeđenja u aktivnom učenju studenata. Tako su studenti učili tehnikom koja im je omogućila samostalno izdvajanje ključnih sadržaja i pojmova, poticala ih na postavljanje pitanja i slobodno iznošenje vlastitih ideja što ih je motiviralo na sudjelovanje sa zanimanjem. Ono što se konzultacijama nije unaprijedilo je individualizacija i diferencijacija poučavanja, poticaj studenata na samovrednovanje procesa učenja i postignuća, pružanje konkretnih povratnih informacija studentima o njihovom radu te provjera ostvarenosti ishoda na kraju nastave. Razgovorom nakon refleksije nastavnici su prepoznali potrebu za nastavkom vodstva u didaktičko-metodičkom oblikovanju. Osiguranim produženim vodstvom te podrškom u planiranju kurikula na razini nastavne jedinice unaprijedili su gotovo sve aspekte za unaprjeđenje koje prethodno nisu osim individualizacije i diferencijacije poučavanja i pružanja konkretnih povratnih informacija o napretku. Cjelokupni proces podrške omogućio je nastavnicima uvid u vlastite potrebe i usmjerio je njihov plan osobnog profesionalnog razvoja u dijelu nastavničkih kompetencija. Nastavnici su osvijestili potrebu za kontinuiranim razvojem pedagoškog znanja potrebnog za stvaranje i optimizaciju situacija poučavanja i učenja. Provedeno poučavanje nastavnika ukazuje da promijenjen pedagoško-didaktičko-metodički pristup u visokoškolskoj pedagogiji zahtijeva ne samo nastavnika koji je osviješten o potrebi cjeloživotnog obrazovanja nego i oblik kontinuiranog stručnog usavršavanja kao vid podrške autonomiji nastavnika u visokoškolskom obrazovanju. Opisano usavršavanje sveučilišnih nastavnika provedeno je u sklopu Internog natječaja Odjela za biologiju Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku za prijavu znanstveno-istraživačkih projekata OZB – ZP 2021 pod nazivom Kolegijalno opažanje i profesionalni razvoj sveučilišnih nastavnika.

konstruktivno usklađeno poučavanje i vrednovanje ; nastavničke kompetencije ; plan profesionalnog razvoja ; refleksija

nije evidentirano

engleski

IMPROVING THE COMPETENCE PROFILE OF UNIVERSITY TEACHER

nije evidentirano

konstruktivno usklađeno poučavanje i vrednovanje ; nastavničke kompetencije ; plan profesionalnog razvoja ; refleksija

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

5. dani obrazovnih znanosti

predavanje

19.10.2022-20.10.2022

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Interdisciplinarne prirodne znanosti, Pedagogija