Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Šumski vrtići u svjetlu nove paradigme suvremenoga djetinjstva (CROSBI ID 728408)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Filipov, Mia Šumski vrtići u svjetlu nove paradigme suvremenoga djetinjstva. 2018

Podaci o odgovornosti

Filipov, Mia

hrvatski

Šumski vrtići u svjetlu nove paradigme suvremenoga djetinjstva

Iako neki suvremeni teoretičari i praktičari odgoja i obrazovanja zasluge za razvoj šumskih vrtića i škola pridaju skandinavskoj tradiciji, koncept šumskoga odgoja i obrazovanja, odnosno odgoja i obrazovanja na otvorenome, nije nov. Njegove korijene valja tražiti u pedagoškom naturalizmu Jean-Jacquesa Rousseaua, šumskoj školi Franje Higy-Mandića i slobodnoj školi Lava Nikolajeviča Tolstoja. Ovi su autori svojim učenjima istaknuli potrebu simbiotskoga života čovjeka i prirode, izmješćujući odgojno-obrazovne procese u prirodni okoliš i tako zastupajući načelo poštovanja dječje ličnosti, čime anticipiraju moderno shvaćanje djeteta kao samodostatnoga bića, a ne čovjeka u malom. Budući da se ovim izlaganjem želi problematizirati koncept šumskih vrtića kao nastavljača tradicije odgojno-obrazovnih procesa na otvorenome, pozornost valja usmjeriti na njihove oblike i odlike u modernoj praksi. Ovo izlaganje želi problematizirati pitanje dječje autonomije i odnosa odraslih prema djeci, ocrtano odabirom standardnih vrtića ili njihovih alternativa, a posebice šumskih vrtića. Pozornost je usmjerena i propitivanju odgojno-obrazovne činjenice institucionalizacije, odnosno socijalne konstruiranosti djetinjstva. Rad je napisan u svrhu boljega razumijevanja teme.

igra ; suvremeno djetinjstvo ; šumski vrtići

nije evidentirano

engleski

Forest kindergartens in the light of the new paradigm of contemporary childhood

nije evidentirano

contemporary childhood ; forest kindergartens ; play

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2018.

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

Studentski simpozij "Alternativne pedagoške ideje i škole" Udruge studenata pedagogije "Didaskalos" Filozofskoga fakulteta Osijek

predavanje

01.01.2018-01.01.2018

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija