Identiteti u kontekstu: Uloga kompatibilnosti identiteta u predviđanju razlika u obrazovnim aspiracijama i očekivanjima kod mladih iz obitelji različitih socioekonomskih uvjeta (CROSBI ID 728368)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Popović, Dora ; Krpanec, Eta ; Šverko, Iva
hrvatski
Identiteti u kontekstu: Uloga kompatibilnosti identiteta u predviđanju razlika u obrazovnim aspiracijama i očekivanjima kod mladih iz obitelji različitih socioekonomskih uvjeta
Dosadašnja istraživanja pokazuju razlike u obrazovnim aspiracijama i očekivanjima ovisno o obiteljskom socioekonomskom statusu srednjoškolaca. Osim strukturalnih faktora zaslužnih za pojavu i održavanje razli ka u obrazovnim ishodima, sve se češće istražuju i psihološki faktori u podlozi spomenutih razlika. Koristeći recentni model Identiteti u kontekstu kao okvir istraživanja, cilj ovog rada je istražiti ulogu kompatibilnosti identiteta - percipirane kompatibilnosti između socijalnog identiteta učenika i budućeg identiteta studenta - kao potencijalne psihološke barijere u predviđanju obrazovnih aspiracija i očekivanja kod srednjoškolaca iz Zagrebačke i Karlovačke županije. U istraživanju je sudjelovalo 327 učenika i učenica (74% djevojaka) iz tri gimnazije i jedne četverogodišnje strukovne škole na području Zagrebačke i Karlovačke županije. Učenici su rješavali online upitnik koji je konstruiran za potrebe validacije skala koje će se koristiti u sklopu longitudinalnog projekta FreeCareerChoice. Prikupljeni su podaci o sociodemografskim karakteristikama srednjoškolaca te su korištene mjere obrazovnih aspiracija i očekivanja, uzora u visokom obrazovanju te adaptirana mjera kompatibilnosti identiteta (Iyer i sur., 2009). Rezultati ukazuju na zadovoljavajuće psihometrijske karakteristike skale kompatibilnosti identiteta i upućuju na važnu ulogu kompatibilnosti identiteta kao psihološke barijere u predviđanju obrazovnih aspiracija i očekivanja, čak i na uzorku visoko ambicioznih srednjoškolaca te uz kontrolu njihovog školskog uspjeha. Nalazi istraživanja potvrđuju dio postavki modela Identiteti u kontekstu te ukazuju na važnost identifikacije pojedinih psiholoških barijera koje se mogu pojaviti u određenom obrazovnom kontekstu, a koje u većoj mjeri pogađaju ranjivije skupine učenika. U nastavku se daju smjernice za identifikaciju kompatibilnosti identiteta u školskom kontekstu te se raspravlja o potencijalnim intervencijama za smanjenje psiholoških barijera kod pojedinih skupina učenika
kompatibilnost identiteta, obrazovne aspiracije i očekivanja, socioekonomski status
nije evidentirano
engleski
Identities in context: The role of identity incompatibility in predicting differences in educational aspirations and expectations between students from different socioeconomic backgrounds
nije evidentirano
identity compatibility, educational aspirations and expectations, socioeconomic status
nije evidentirano
Podaci o prilogu
120-120.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
XXIII. Dani psihologije u Zadru
Podaci o skupu
XXIII. Dani psihologije u Zadru
predavanje
01.01.2022-01.01.2022
Zadar, Hrvatska