Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Identiteti u kontekstu: Uloga kompatibilnosti identiteta u predviđanju razlika u obrazovnim aspiracijama i očekivanjima kod mladih iz obitelji različitih socioekonomskih uvjeta (CROSBI ID 728368)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Popović, Dora ; Krpanec, Eta ; Šverko, Iva Identiteti u kontekstu: Uloga kompatibilnosti identiteta u predviđanju razlika u obrazovnim aspiracijama i očekivanjima kod mladih iz obitelji različitih socioekonomskih uvjeta // XXIII. Dani psihologije u Zadru. 2022. str. 120-120

Podaci o odgovornosti

Popović, Dora ; Krpanec, Eta ; Šverko, Iva

hrvatski

Identiteti u kontekstu: Uloga kompatibilnosti identiteta u predviđanju razlika u obrazovnim aspiracijama i očekivanjima kod mladih iz obitelji različitih socioekonomskih uvjeta

Dosadašnja istraživanja pokazuju razlike u obrazovnim aspiracijama i očekivanjima ovisno o obiteljskom socioekonomskom statusu srednjoškolaca. Osim strukturalnih faktora zaslužnih za pojavu i održavanje razli ka u obrazovnim ishodima, sve se češće istražuju i psihološki faktori u podlozi spomenutih razlika. Koristeći recentni model Identiteti u kontekstu kao okvir istraživanja, cilj ovog rada je istražiti ulogu kompatibilnosti identiteta - percipirane kompatibilnosti između socijalnog identiteta učenika i budućeg identiteta studenta - kao potencijalne psihološke barijere u predviđanju obrazovnih aspiracija i očekivanja kod srednjoškolaca iz Zagrebačke i Karlovačke županije. U istraživanju je sudjelovalo 327 učenika i učenica (74% djevojaka) iz tri gimnazije i jedne četverogodišnje strukovne škole na području Zagrebačke i Karlovačke županije. Učenici su rješavali online upitnik koji je konstruiran za potrebe validacije skala koje će se koristiti u sklopu longitudinalnog projekta FreeCareerChoice. Prikupljeni su podaci o sociodemografskim karakteristikama srednjoškolaca te su korištene mjere obrazovnih aspiracija i očekivanja, uzora u visokom obrazovanju te adaptirana mjera kompatibilnosti identiteta (Iyer i sur., 2009). Rezultati ukazuju na zadovoljavajuće psihometrijske karakteristike skale kompatibilnosti identiteta i upućuju na važnu ulogu kompatibilnosti identiteta kao psihološke barijere u predviđanju obrazovnih aspiracija i očekivanja, čak i na uzorku visoko ambicioznih srednjoškolaca te uz kontrolu njihovog školskog uspjeha. Nalazi istraživanja potvrđuju dio postavki modela Identiteti u kontekstu te ukazuju na važnost identifikacije pojedinih psiholoških barijera koje se mogu pojaviti u određenom obrazovnom kontekstu, a koje u većoj mjeri pogađaju ranjivije skupine učenika. U nastavku se daju smjernice za identifikaciju kompatibilnosti identiteta u školskom kontekstu te se raspravlja o potencijalnim intervencijama za smanjenje psiholoških barijera kod pojedinih skupina učenika

kompatibilnost identiteta, obrazovne aspiracije i očekivanja, socioekonomski status

nije evidentirano

engleski

Identities in context: The role of identity incompatibility in predicting differences in educational aspirations and expectations between students from different socioeconomic backgrounds

nije evidentirano

identity compatibility, educational aspirations and expectations, socioeconomic status

nije evidentirano

Podaci o prilogu

120-120.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XXIII. Dani psihologije u Zadru

Podaci o skupu

XXIII. Dani psihologije u Zadru

predavanje

01.01.2022-01.01.2022

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija