Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost bavljenja debatom i političke participacije: medijacijski učinak političkog znanja i identifikacije s grupom debatanata kod učenika srednjih škola (CROSBI ID 728365)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Krpanec, Eta ; Huić, Aleksandra Povezanost bavljenja debatom i političke participacije: medijacijski učinak političkog znanja i identifikacije s grupom debatanata kod učenika srednjih škola. 2021. str. 39-39

Podaci o odgovornosti

Krpanec, Eta ; Huić, Aleksandra

hrvatski

Povezanost bavljenja debatom i političke participacije: medijacijski učinak političkog znanja i identifikacije s grupom debatanata kod učenika srednjih škola

Istraživanja u svijetu i u Hrvatskoj ukazuju na sve nižu političku participaciju mladih. Istovremeno medijski naslovi, ali i rezultati ispitivanja ukazuju na nezadovoljstvo mladih svojim položajem i političkom situacijom. Zbog toga je važno naći aktivnosti koje bi mlade mogle potaknuti na aktivni angažman u politici. Pokazuje se da su u poticanju participacije efikasni obrazovni programi usmjereni na smislenost i transfer znanja o politici te koji omogućavaju raspravu o kontroverznim temama. Jedan od programa koji odgovara ovom opisu je debata, za koju neka istraživanja već sugeriraju da bi mogla pridonositi participaciji. Debatiranje je sudjelovanje u strukturiranim raspravama koje se u Hrvatskoj odvija kroz program debatnih klubova. Stoga je cilj ovog istraživanja bio istražiti vezu između bavljenja debatom, političkog znanja i identifikacije s grupom debatanata s političkom participacijom. U online upitniku su sudjelovali učenici koji su članovi srednjoškolskih debatnih klubova s područja Hrvatske (N = 175). Utvrđeno je da postoji pozitivna povezanost između duljine bavljenja debatom u srednjoj školi i namjere političke participacije, pri čemu su političko znanje i identifikacija s debatantima potpuni medijatori tog odnosa. Dulje sudjelovanje u debati povezano je s većim znanjem o političkim pojmovima te aktualnostima u domaćoj i stranoj politici. Također je povezano s identifikacijom s debatantima, to jest s politički aktivnom skupinom koja visoko vrednuje angažman u zajednici. Znanje i identifikacija su zatim povezani s višom namjerom političke participacije, to jest u cijelosti objašnjavaju povezanost duljine bavljenja debatom i namjere političke participacije. U praktičnom smislu, ovi nalazi ukazuju da bi mlade, posebno one koji su pripadnici grupa koje tradicionalno manje sudjeluju u političkim procesima, u većoj mjeri trebalo uključivati u debatu i srodne aktivnosti koje potiču usvajanje političkog znanja i socijalizaciju s grupom u kojoj je participacija normativna.

politička participacija, političko znanje, debata, identifikacija s grupom, srednjoškolci

nije evidentirano

engleski

The relationship between debating and political participation: The mediation effect of political knowledge and identification with the group of debaters among high school students

nije evidentirano

political participation, political knowledge, debate, group identification, high school students

nije evidentirano

Podaci o prilogu

39-39.

2021.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

25. Dani Ramira i Zorana Bujasa

predavanje

01.01.2021-01.01.2021

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija