Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Rodne i dobne razlike rodno stereotipnih uvjerenja o svijetu rada učenika osnovnih i srednjih škola (CROSBI ID 728282)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Blažev, Mirta ; Babarović, Toni Rodne i dobne razlike rodno stereotipnih uvjerenja o svijetu rada učenika osnovnih i srednjih škola. 2021

Podaci o odgovornosti

Blažev, Mirta ; Babarović, Toni

hrvatski

Rodne i dobne razlike rodno stereotipnih uvjerenja o svijetu rada učenika osnovnih i srednjih škola

Brojnim istraživanjima utvrđeno je da se muškarci i žene razlikuju u profesionalnim interesima tako da muškarci preferiraju zanimanja koja uključuju rad sa stvarima, a žene ona koja su orijentirana prema radu s ljudima. Vjeruje se da su jedan od uzroka navedenih razlika rodno stereotipna uvjerenja o svijetu rada, tj. dijeljena kulturalna očekivanja o tome što bi muškarci i žene trebali raditi, pri čemu su takva uvjerenja prisutna već u nižim razredima osnovne škole. S obzirom na to da učenici tijekom školovanja donose određene profesionalne odluke (odabir srednje škole/studija/zanimanja) važno je razumjeti kolika je izraženost rodno stereotipnih uvjerenja o svijetu rada u trenutku kada se takve odluke donose. Cilj istraživanja bio je utvrditi izraženost rodno stereotipnih uvjerenja kod učenika osnovnih i srednjih škola te utvrditi postojanje rodnih i dobnih razlika u takvim uvjerenjima uz kontrolu profesionalne zrelosti učenika. U istraživanju su sudjelovali učenici petih razreda osnovnih škola (11-12 godina) i učenici prvih razreda srednjih škola (15-16 godina) na području Hrvatske. Rodno stereotipna uvjerenja učenika mjerena su Skalom rodno stereotipnih uvjerenja o radnim aktivnostima, dok je profesionalna zrelost mjerena kratkim skalama profesionalne uključenosti, sigurnosti i spremnosti. Sve navedene mjere su pokazale adekvatnu pouzdanost te strukturalnu valjanost. Rezultati su pokazali da uz kontrolu profesionalne zrelosti učenika, učenici osnovnih i srednjih škola imaju izražena rodno stereotipna uvjerenja o radnim aktivnostima, pri čemu dječaci te mlađi učenici imaju ta uvjerenja izraženija. Dobiveni nalazi su u skladu s očekivanjima te ukazuju da učenici osnovnih i srednjih škola imaju jasna rodno stereotipna uvjerenja o svijetu rada čak i uz kontrolu njihove profesionalne zrelosti.

gender stereotypes, occupational activities, career maturity, gender differences, career interests

nije evidentirano

engleski

Gender and age differences in vocational gender stereotypical beliefs between primary and secondary school students

nije evidentirano

rodni stereotipi, radne aktivnosti, profesionalna zrelost, rodne razlike, profesionalni interesi

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

25. Dani Ramira i Zorana Bujasa

predavanje

01.01.2021-01.01.2021

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

nije evidentirano