Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Fake news: vjerujemo ili ne vjerujemo, ali rijetko provjerimo (CROSBI ID 316823)

Prilog u časopisu | stručni rad | domaća recenzija

Bilandžić, Karla ; Štimac, Helena Fake news: vjerujemo ili ne vjerujemo, ali rijetko provjerimo // Suvremena trgovina (Zagreb), 47 (2022), 2; 44-46

Podaci o odgovornosti

Bilandžić, Karla ; Štimac, Helena

hrvatski

Fake news: vjerujemo ili ne vjerujemo, ali rijetko provjerimo

Što mislite - znate li prepoznati lažnu vijest i rezonirati istinu od neistine? Prosječna se osoba svakodnevno susreće s velikim brojem informacija, komunikacijskih poruka i naslova vijesti na temelju kojih kreira stavove, mišljenja pa i ponašanja. Prema istraživanju koje je provedeno u SAD-u, 62% odraslih osoba o vijestima (novostima) se informira putem društvenih mreža , a više od 40% konkretno putem Facebooka koji je postao platforma različitih naslova koji se pojavljuju na naslovnici. Samim time, pojedinac na prvu ne bira što će mu se pojaviti na naslovnici (zbog algoritma, oglasa, preferencija, aktivnosti prijatelja i sl.), a što ne pa nailazi na različite izvore - one provjerene koje inače smatra pouzdanima i na one neprovjerene, web stranice i portale koji često ne iznose objektivne činjenice već subjektivna stajališta i nerijetko teorije zavjere. No, ne treba misliti da su lažne vijesti nastale pojavom društvenih mreža. One su postojale oduvijek, ali je razvoj brzine razmjene informacija utjecao na njihovo viralno širenje. Lažne vijesti samo su jedan od tzv. informacijskih poremećaja, a koji još postoje, kako ih prepoznati i kako oni u konačnici utječu na pojedince pročitajte u nastavku.

lažne vijesti, informacija, mamci na klikove

nije evidentirano

engleski

Fake news: we believe it or not, but we rarely check it

nije evidentirano

fake news, information, clickbait

nije evidentirano

Podaci o izdanju

47 (2)

2022.

44-46

objavljeno

1330-0180

Povezanost rada

Ekonomija