Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost nekih obilježja dječjeg korištenja pametnog telefona i školskog uspjeha kod djece (CROSBI ID 727742)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Žulec, Ana Povezanost nekih obilježja dječjeg korištenja pametnog telefona i školskog uspjeha kod djece // Dani doktoranada 2022.: Obrazovne perspektive i perspektive obrazovanja, Knjiga sažetaka / Varga, Rahela ; Brust Nemet, Maja ; Bilonić, Sandra et al. (ur.). Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 101-102

Podaci o odgovornosti

Žulec, Ana

hrvatski

Povezanost nekih obilježja dječjeg korištenja pametnog telefona i školskog uspjeha kod djece

Prekomjerno korištenje različitih uređaja digitalne tehnologije, a posebno pametnih telefona kod djece može dovesti do različitih negativnih razvojnih ishoda. Cilj ovog istraživanja je ispitati povezanost nekih obilježja dječjeg korištenja pametnog telefona (vrijeme korištenja pametnog telefona, rizik za ovisnost o pametnom telefonu i sukobi s roditeljima oko korištenja pametnog telefona) sa školskim uspjehom kod djece. Podatci koji se koriste u radu prikupljeni su u okviru istraživanja HRZZ UIP projekta „Digitalna tehnologija u obitelji: obrasci ponašanja i učinci na razvoj djece“. U istraživanju je sudjelovalo 283 djece (60% djevojčica) u dobi od 10 do 15 godina i jedan od djetetovih roditelja. Prosječno vrijeme korištenja pametnog telefona ispitano je na tri načina: pomoću lente vremena za djecu osmišljene za potrebe projekta, putem dječjih samoprocjena te putem podataka o korištenju unutar pametnih telefona. Rizik za ovisnost o pametnim telefonima ispitan je skraćenom verzijom Skale ovisnosti o pametnim telefonima (Kwon i sur., 2013), dok su sukobi s roditeljima mjereni skalom konstruiranom za potrebe istraživanja. Školski uspjeh mjeren je pitanjem o prosječnom općem školskom uspjehu. Rezultati ukazuju na to da su povećano vrijeme korištenja pametnih telefona i više sukoba s roditeljima oko korištenja pametnih telefona povezani s nižim školskim uspjehom kod djece, dok rizik za ovisnost o pametnom telefonu nije povezan sa školskim uspjehom kod djece. Nalazi rada raspravljaju se iz perspektive negativnih učinaka prekomjernog korištenja pametnih telefona na školski uspjeh djece osnovnoškolske dobi.

pametni telefon, rizik za ovisnost, sukobi s roditeljima, školski uspjeh

nije evidentirano

engleski

The relationship between some aspects of children's smartphone use and school achievement in children

nije evidentirano

smartphone, addiction risk, conflicts with parents, school achievement

nije evidentirano

Podaci o prilogu

101-102.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Dani doktoranada 2022.: Obrazovne perspektive i perspektive obrazovanja, Knjiga sažetaka

Varga, Rahela ; Brust Nemet, Maja ; Bilonić, Sandra ; Nedić, Ljubica

Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-8371-07-3

Podaci o skupu

Dani doktoranada 2022.: Obrazovne znanosti i perspektive obrazovanja

predavanje

07.10.2022-08.10.2022

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija