Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ustroj i djelovanje Dioničarskog društva mjesne željeznice Vinkovci-Županja-Savska obala u Budimpešti (1900-1906) (CROSBI ID 316737)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Lajnert, Siniša ; Halapir, Ivica Ustroj i djelovanje Dioničarskog društva mjesne željeznice Vinkovci-Županja-Savska obala u Budimpešti (1900-1906) // Scrinia Slavonica : godišnjak Podružnice za povijest Slavonije, Srijema i Baranje Hrvatskog instituta za povijest, 22 (2022), 1; 143-173

Podaci o odgovornosti

Lajnert, Siniša ; Halapir, Ivica

hrvatski

Ustroj i djelovanje Dioničarskog društva mjesne željeznice Vinkovci-Županja-Savska obala u Budimpešti (1900-1906)

U radu autor s aspekta povijesti institucija obrađuje ustroj i djelovanje Dioničarskog društva mjesne željeznice Vinkovci-Županja-Savska obala u vremenskom periodu od godine 1900., kada je društvo osnovano, pa sve do godine 1906., kada je zajedno s Dioničarskim društvom vicinalne željeznice Osijek-Đakovo-Vrpolje fuzionirano u novo društvo pod nazivom: Dioničarsko društvo sjedinjenih podravsko-posavskih vicinalnih željeznica. Sjedište društva, kao i kod većine vicinalnih željeznica, bilo je u Budimpešti. Poslove dioničarskog društva obavljali su: glavna skupština dioničara, ravnateljstvo i nadzorni odbor. Željeznička pruga Vinkovci-Županja-savska obala bila je u vlasništvu dioničarskog društva, ali u državnoj eksploataciji, odnosno upravi. Puštena je u promet 30. rujna 1901. Jedan od njenih glavnih ciljeva bila je dominacija nad bosanskom trgovinom, te prijenos njenih proizvoda na neko hrvatsko tržište. Nadalje, otpremani su razni poljoprivredni proizvodi uzgojeni u plodnom slavonskom kraju kroz koji su prolazile navedene pruge, te drvna građa iz bogatih, starih hrastovih šuma predviđenih za sječu. Iako je društvo poslovalo s financijskim dobitkom, po eksploatacijskim i financijskim pokazateljima bilo je među slabijim vicinalnim željeznicama na prostoru Kraljevina Hrvatske i Slavonije. Nakon fuzije, novoosnovano dioničarsko društvo predstavljalo je jednu od značajnijih, uspješnijih i rentabilnijih privatnih vicinalnih željeznica na tome prostoru.

Mjesna željeznica Vinkovci-Županja-Savska obala, željeznica Osijek-Đakovo-Vrpolje, Sjedinjene podravsko-posavske vicinalne željeznice, Austro-Ugarska Monarhija

nije evidentirano

engleski

The structure and the activity of the Vinkovci- Županja-Savska obala Local Raliway Ltd. in Budapest (1900-1906)

nije evidentirano

Vinkovci-Županja-Savska obala local railway, Osijek-Đakovo-Vrpoljke railways, United Podravina-Posavina Vicinal Railways, Austro-Hungarian Monarchy

nije evidentirano

Podaci o izdanju

22 (1)

2022.

143-173

objavljeno

1332-4853

1848-9109

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Povijest

Poveznice