Povezanost dimenzija roditeljstva s nekim aspektima samopoimanja kod studenata (CROSBI ID 454824)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Ružić, Dora
Merkaš, Marina
hrvatski
Povezanost dimenzija roditeljstva s nekim aspektima samopoimanja kod studenata
Cilj je ovog istraživanja bio ispitati povezanost dimenzija roditeljstva s nekim aspektima samopoimanja kod studenata. U istraživanju je sudjelovalo 475 studenata od kojih 184 studenta i 291 studentica različitih sveučilišnih studija u Republici Hrvatskoj. U istraživanju su korišteni sljedeći upitnici: Upitnik roditeljskog prihvaćanja-odbijanja (Rohner, 2005), Skala psihološke kontrole-samoiskazi mladih (Barber, 1996), Upitnik percepcije roditelja (Grolnick i sur., 1991), Rosenbergova skala samopoštovanja (Rosenberg, 1989), Skala opće samoefikasnosti (Schwarzer i Jerusalem, 1995) te upitnik sociodemografskih podataka kreiran u svrhu ovog istraživanja. Rezultati istraživanja pokazali su da je samopoštovanje značajno povezano s indeksom prihvaćanja/odbijanja majke i oca te s majčinom i očevom psihološkom kontrolom te da je značajno povezano s majčinom i očevom podrškom autonomiji. Nadalje, rezultati su pokazali da je samoučinkovitost značajno povezana s indeksom prihvaćanja/odbijanja od majke i oca te s majčinom i očevom psihološkom kontrolom te da je značajno povezana s majčinom i očevom podrškom autonomiji. Rezultati istraživanja su pokazali da se niti jedna od roditeljskih dimenzija nije pokazala statistički značajnim prediktorom u objašnjenju varijance samopoštovanja studenata. Nadalje, rezultati su pokazali da cijeli set roditeljskih dimenzija značajno doprinosi objašnjenju varijance samoučinkovitosti, pri čemu se jedino majčina podrška autonomiji pokazala statistički značajnim prediktorom u objašnjenju varijance samoučinkovitosti kod studenata.
Roditeljsko prihvaćanje/odbijanje, roditeljska psihološka kontrola, roditeljska podrška autonomiji, samopoštovanje, samoučinkovitost
nije evidentirano
engleski
Relationship between parenting dimensions and some aspects of self-perception in students
nije evidentirano
Parental acceptance/rejection, parental psychological control, parental autonomy support, self-esteem, self-efficacy
nije evidentirano
Podaci o izdanju
73
09.07.2021.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Hrvatsko katoličko sveučilište
Zagreb